مزایای زانوبند طبی


تقریباً همه ورزشکاران حداقل یک بار در طول حرفه خود دچار نوعی آسیب زانو می شوند. زانوهای شما از دویدن گرفته تا بلند کردن اجسام سنگین مهم هستند.

هرچه تحرک بیشتری داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که زانو درد را تجربه کنید. وقتی این اتفاق می‌افتد، اغلب متوجه می‌شوید که از حداقل یک نوع زانوبند در طول و بعد از روند بهبودی استفاده می‌کنید. البته لازم نیست آسیب ورزشی داشته باشید و از زانوبند طبی استفاده کنید.

بسیاری از افراد فقط از زانوبند برای پیشگیری یا کاهش درد به دلایل غیر مرتبط با آسیب استفاده می کنند.

زانوبندها را می توان به دلایل و شرایط مختلف، بسته به نیازهای فردی استفاده کرد. انواع مختلفی از زانوبندها برای اهداف متفاوتی ساخته می شوند و بسیاری از افراد در مرحله ای از زندگی خود از آن استفاده می کنند. اگر به طور منظم زانو درد دارید، اخیراً آسیب ورزشی داشته‌اید یا می‌خواهید در طول تمرین بعدی از آسیب جلوگیری کنید، یک زانوبند را در نظر بگیرید.

مزایای استفاده از زانوبند طبی

پیشگیری از آسیب

مهمترین فایده و دلیل استفاده از زانوبند طبی، جلوگیری از آسیب دیدگی زانو است که بسیاری از ورزشکاران برای جلوگیری از فشار بیش از حد به زانوهای خود در زمین یا در حین تمرین از آن استفاده می کنند. این بدان معناست که ورزشکاران آزادتر هستند تا راحت تر بازی کنند تا سخت تر، زیرا یک اشتباه کوچک بعید است که منجر به آسیب دیدگی شود که آنها را از ورزش خارج کند.

به زانوبندهای طبی پیشگیرانه و محافظتی، بریس های کاربردی نیز گفته می شود، زیرا زمانی که زانو هنوز کاملاً کار می کند استفاده می شود و به ورزشکاران اجازه می دهد تا فعالیت های ورزشی را آزادانه تر انجام دهند. اگر در حین کار یا ورزش مستعد درد یا پیچ خوردگی در زانو هستید، برای یافتن بهترین زانوبند طبی با کارشناسان مرکز ارتوپدی فنی رازی (بهترین ارتوپدی فنی غرب تهران) مشورت کنید.

حمایت از زانو پس از بهبودی.

در بیشتر موارد، بازگشت به عملکرد کامل پس از آسیب زانو امکان پذیر است، اما ممکن است خود زانو هنوز ضعیف شده و در مراحل پایانی بهبودی باشد. تلاش برای ادامه عملکرد طبیعی با زانوی بهبود یافته اخیر تصمیمی پرخطر است. مشکل این است که اگر عقب‌نشینی دیگری قبل از بهبود کامل و قوی شدن زانوی شما رخ دهد، می‌توانید آسیب بیشتری نسبت به اولی ایجاد کنید. این دلیل دیگری است که چرا بسیاری از ورزشکاران با پوشیدن زانوبندهای کاربردی به میدان می روند.

به عنوان یک ویژگی تثبیت کننده، زانوبند طبی محافظت و پشتیبانی را برای جلوگیری از آسیب بیشتر به زانوها فراهم می کند. اگر در 6 ماه گذشته آسیب جدی به زانو داشته اید، توصیه می شود هنگام انجام کارهای سنگین یا شدید از زانوبند استفاده کنید. این تضمین می کند که حتی اگر مشکلی پیش بیاید، زانوی شما می تواند به بهبودی خود ادامه دهد.

سایر فواید برای سلامت کمر

توانبخشی زانو بعد از آسیب

پزشک شما استفاده از زانوبند را بلافاصله پس از آسیب دیدگی زانو توصیه می کند. چه از رگ به رگ شدن، گشاد شدن بیش از حد یا سایر انواع آسیب زانو رنج ببرید، ممکن است از یک هفته تا چند ماه از بریس استفاده کنید. این بریس ها بریس های توانبخشی نامیده می شوند زیرا به شما کمک می کنند تا پس از آسیب بهبودی پیدا کنید. نگهدارنده های Rehab بسیار مفید هستند زیرا از ناحیه آسیب دیده محافظت می کنند و از انجام هر کاری که می تواند به آن آسیب بیشتری وارد کند جلوگیری می کند.

پوشیدن صندلی توانبخشی به شما این توانایی را می دهد که به جای نشستن یا حرکت مداوم، در حالی که زانوی شما بهبود می یابد، حرکت کنید. آنها غالباً مانند یک ضربدر بین کرست و زانوبند هستند، با بالشتک ها در کنار زانوی شما. پس از آسیب، آنها با برداشتن وزن راه رفتن شما از روی زانو، تحرک را فراهم می کنند. طراحی سفت و سخت همچنین تضمین می کند که زانوی شما به طرز نامناسبی نمی چرخد ​​یا بیش از حد در یک جهت خم نمی شود و از آسیب های اضافی که ممکن است در اثر ترکیب وزن و حرکت آزاد رخ دهد، جلوگیری می کند.

حمایت از آرتروز زانو

اگر آرتروز در زانوهای خود دارید با کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان همراه باشید. ممکن است آرتروز زانو باعث ناراحتی در راه رفتن شود و ممکن است در ورزش مشکل داشته باشید. با این حال، بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و تفریحی به جای اینکه بگذارند آرتروز انتخاب هایشان را دیکته کند، سبک زندگی فعال را با کمک وسایل کمکی حفظ می کنند. برای درد زانو، حرکت و تحرک را می توان با نوعی بریس به نام بریس کاهنده فشار بازیابی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، آرنج‌های افتاده وزن شما را از زانوها به قسمت‌های قوی‌تر پاها تقسیم می‌کنند و به زانوها اجازه می‌دهند حرکت را هدایت کنند.


[ بازدید : 16 ]

[ پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 ] 9:35 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]