فروشگاه لوازم برقی آمپرال


دستگاه الکتریکی به هر وسیله ای گفته می شود که برای کار خود از برق استفاده می کند. برخی از نمونه‌های تجهیزات الکتریکی اینورترها، کنتاکتورها و کلیدهای مینیاتوری هستند. دستگاه های الکتریکی را می توان بر اساس ولتاژ، جریان، توان و فرکانس به دسته های مختلفی طبقه بندی کرد. در ادامه این مقاله به توضیح این سه وسیله الکتریکی می پردازیم.


آیا اینورتر دارید؟

اینورتر وسیله ای الکتریکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. اینورتر برای تامین انرژی دستگاه هایی که با جریان متناوب از منبع DC کار می کنند، مانند باتری ها یا پنل های خورشیدی مفید است. همچنین می توان از اینورتر برای تغییر فرکانس یا ولتاژ خروجی متناوب متناوب، بسته به طراحی و هدف دستگاه استفاده کرد.

انواع مختلف اینورتر

بر اساس شکل موج خروجی انواع مختلفی از اینورترها وجود دارد رایج ترین انواع اینورترها موج مربعی، موج سینوسی اصلاح شده و موج خالص هستند

اینورترهای موج مربعی یک ولتاژ خروجی کلید روشن و خاموش را تولید می کنند که برای برخی از کاربردهای کم مصرف مناسب است، اما نه برای دستگاه های حساس یا پیچیده.

اینورترهای موج سینوسی اصلاح کننده یک الگوی پله ای تقریباً یک موج سینوسی تولید می کنند که بهتر از موج مربعی است اما همچنان دارای اعوجاج و نویز است.

اینورترهای موج سینوسی خالص یک شکل موج صاف و پیوسته مشابه جریان متناوب برق تغذیه شده از شبکه تولید می کنند که برای هر نوع تجهیزات الکتریکی، به ویژه تجهیزاتی که به کیفیت و پایداری بالایی نیاز دارند، مناسب است.


سرویس اینورتر

مدار اصلی یک اینورتر از یک منبع DC، یک کلید یا ترانزیستور و یک ترانسفورماتور تشکیل شده است. یک کلید یا ترانزیستور برای کنترل جهت و مدت جریان عبوری از ترانسفورماتور استفاده می شود که سپس ولتاژ را با توجه به نسبت دورها افزایش یا کاهش می دهد. فرکانس ولتاژ AC خروجی به سرعت سوئیچینگ سوئیچ یا ترانزیستور بستگی دارد. شکل موج خروجی را می توان با استفاده از الگوهای انتقال مختلف یا با افزودن فیلترها یا مدارهای بازخورد تغییر داد.

فروشگاه لوازم برقی آمپرال

اینورترها اجزای مهم بسیاری از سیستم‌های قدرت از جمله سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، سیستم‌های قدرت پشتیبان، خودروهای الکتریکی و سیستم‌های انتقال جریان مستقیم با ولتاژ بالا هستند. همچنین می توان از آن در کاربردهای مختلفی مانند کنترل سرعت موتور، گرمایش القایی، جوشکاری و روشنایی استفاده کرد.


کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور وسیله ای الکتریکی که برای باز کردن یا بستن مدار استفاده می شود. یک کنتاکتور شبیه رله است، اما می تواند جریان ها و ولتاژهای بالاتر را تحمل کند. کنتاکتور از یک سیم پیچ، مجموعه ای از کنتاکت ها و یک قاب تشکیل شده است.


هنگامی که جریان الکتریکی از سیم پیچ عبور می کند، میدان مغناطیسی ایجاد می کند که تماس را جذب می کند و مدار را کامل می کند. هنگامی که جریان قطع می شود، کنتاکت باز شده و مدار را باز می کند. کنتاکتورها اغلب در کاربردهای صنعتی مانند موتورها، سیستم های روشنایی، گرمایش و تهویه مطبوع استفاده می شوند. کنتاکتورها را می توان بر اساس مقادیری مانند جریان، ولتاژ، توان و فرکانس طبقه بندی کرد.

کانکتور و بی متال را در آمپرال بخرید

وسایل برقی را نیز می توان بر اساس نوع آنها طبقه بندی کرد، مانند کنتاکتورهای تک قطبی، دو قطبی، سه قطبی یا چهار قطبی. ارتباطات را می توان به روش های مختلفی مانند تست دستی، زمان بندی، سیگنال دهی مکانیکی یا از راه دور کنترل کرد.


نوع کنتاکتور

انواع مختلفی از مخاطبین برای برنامه های مختلف وجود دارد. برخی از انواع رایج عبارتند از:

کنتاکتور دستی: کنتاکتورهایی هستند که برای باز و بسته شدن نیاز به عملیات دستی دارند. این وسایل الکتریکی دارای اهرم یا دسته ای هستند که کنتاکت ها را به صورت مکانیکی حرکت می دهد. کنتاکتورهای دستی ساده و قابل اعتماد هستند. اما خطرات ایمنی، مشکلات و معایب جدی مانند آسیب پذیری در برابر آلودگی و رطوبت وجود دارد.

کنتاکتورهای مغناطیسی: کنتاکتورهایی هستند که از سیم پیچ الکترومغناطیسی برای روشن و خاموش کردن استفاده می کنند. جز کنتاکت ها و آرمیچر (قسمت متحرک سیم پیچ) هیچ قسمت متحرکی ندارند. کنتاکتورهای مغناطیسی اتوماتیک و ایمن هستند، اما به مدار کنترل و برق سیم پیچ نیاز دارند.

کنتاکتورهای روشنایی: کنتاکتورهایی وجود دارند که به طور خاص برای کنترل مدارهای روشنایی طراحی شده اند. این تجهیزات الکتریکی دارای چندین گروه کنتاکت است که می تواند چندین لامپ را به طور همزمان یا جداگانه روشن و خاموش کند. کنتاکتورهای روشنایی بسته به نحوه کنترل آنها می توانند دستی یا مغناطیسی باشند.



کلید فرعی چیست؟

قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) تجهیزات الکتریکی است که از مدارهای الکتریکی در برابر موقعیت های اضافه جریان مانند اضافه بار یا اتصال کوتاه محافظت می کند. بر خلاف فیوزهایی که پس از استفاده نیاز به تعویض یا سیم کشی مجدد دارند، سوئیچ های مینیاتوری را می توان به راحتی تنظیم مجدد و دوباره استفاده کرد. کلیدهای مینیاتوری عموماً در شبکه های برق فشار ضعیف مانند کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند.



میکروسوئیچ ها بر اساس دو اصل کار می کنند: حرارتی و الکترومغناطیسی.

روش حرارتی از یک نوار دو فلزی استفاده می کند که با گرم شدن بیش از حد جریان خم می شود و باعث می شود که نوار تماسی را باز کند که مدار را قطع می کند.

مکانیزم الکترومغناطیسی از یک سلونوئید یا یک سیم پیچ استفاده می کند که در صورت اتصال کوتاه، پیستون را جذب می کند و اهرمی را فعال می کند که قفل را آزاد می کند و کنتاکت ها را باز می کند.

سوئیچ‌های میکرو بر اساس ویژگی‌های سفرشان به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که نشان می‌دهد با چه سرعتی به شرایط مختلف اضافه جریان واکنش نشان می‌دهند. انواع اصلی کلیدهای فرعی عبارتند از:

نوع A: این کلید کوچک 2-3 برابر جریان نامی قطع می کند و به اتصال کوتاه بسیار حساس است. مناسب برای محافظت از تجهیزات الکتریکی مانند نیمه هادی ها.

نوع B: این ترانسفورماتور کوچک بین 3 تا 5 برابر جریان نامی کار می کند و برای حفاظت کابل و کاربردهای عمومی استفاده می شود.

نوع C: این مدار شکن مینیاتوری بین 5 تا 10 برابر جریان نامی را حمل می کند و برای کاربردهای خانگی و تجاری مانند مدارهای روشنایی، موتورها، ترانسفورماتورها و تجهیزات الکتریکی فناوری اطلاعات استفاده می شود.

نوع D: این مدار شکن کوچک 10-20 برابر جریان دارد و در مصارف صنعتی مانند دستگاه های جوشکاری، دستگاه های اشعه ایکس و موتورهای بزرگ کاربرد دارد.

نوع K: این کلید کوچک با 8 تا 12 برابر جریان نامی کار می کند و برای جریان های ورودی بزرگ مانند لامپ های فلورسنت و منابع تغذیه استفاده می شود.

نوع Z: این کلید مینیاتوری بین 2 تا 3 برابر جریان نامی کار می کند و برای دستگاه های بسیار حساس مانند تجهیزات پزشکی و اعلام حریق استفاده می شود.

کلیدهای مدار مینیاتوری تجهیزات الکتریکی ساده، قابل اعتماد و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند که محافظت موثری در برابر خطاهای جریان اضافه می کنند. آنها همچنین عملکردهای جداسازی و سوئیچینگ را برای مدارهای الکتریکی ارائه می دهند. سوئیچ های مینیاتوری به طور گسترده ای در اندازه ها، رتبه بندی ها و پیکربندی های مختلف برای مطابقت با برنامه ها و نیازهای مختلف در دسترس هستند.


اخرین حرف

خرید لوازم برقی به دلایل ایمنی بسیار مهم است. آمپرال یک فروشگاه اینترنتی لوازم برقی است. آمپرال از سال 1997 با آدرس اینترنتی amperal.com فعالیت می کند. تجهیزات الکتریکی به نصب، نگهداری و ایمنی مناسب برای جلوگیری از خطراتی مانند برق گرفتگی، آتش سوزی و انفجار نیاز دارند. آمپرال در تمام این مراحل به شما کمک می کند تا خرید شما را راحت تر کند.

نمایش بیشتر: https://www.asriran.com/fa/news/892303/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%84

[ بازدید : 772 ]

[ دوشنبه 15 خرداد 1402 ] 12:12 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]