طرز تهیه ماکارونی خانگی


طرز تهیه پاستا در خانه روشی ساده و رضایت بخش برای طبخ یک غذای خوشمزه و رضایت بخش است. چه یک آشپز مبتدی یا یک سرآشپز چیره دست باشید، پیروی از چند مرحله کلیدی تضمین می کند که پاستای شما هر بار بی نقص است.

پختن ماکارونی در خانه می تواند یک تجربه سرگرم کننده و رضایت بخش باشد. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که کیفیت موادی که استفاده می کنید می تواند تفاوت زیادی در نتیجه نهایی ایجاد کند. با یک ماکارونی با کیفیت بالا تهیه شده از آرد سمولینا و آب شروع کنید، مطمئن شوید که آب پخت و پز را به اندازه ای نمک بزنید تا ماکارونی طعم دار شود.

توجه به زمان پخت و قوام پاستا نیز ضروری است. بسته به نوع ماکارونی که استفاده می کنید، پختن آن ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد، بنابراین اغلب بررسی کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد پخته نشده است.

وقتی پاستا آماده شد آن را آبکش کنید و با سس یا تاپینگ دلخواهتان بریزید. با کمی تمرین و تمرین می توانید غذاهای ماکارونی خوشمزه و منحصربفردی درست کنید که دوستان و خانواده خود را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی دیگر از نکات مهم در طرز تهیه ماکارونی خانگی، انواع سس ها و رویه هایی است که می توانید استفاده کنید. از سس گوجه فرنگی کلاسیک گرفته تا آلفردو خامه ای، راه های بی شماری برای آرایش غذاهای پاستا وجود دارد. طرز تهیه پاستا آلفردو را نیز می توانید در اینجا مشاهده کنید.

همچنین برای دوستانی که قصد پخت پیتزا در منزل را دارند مطالعه مقاله طرز تهیه خمیر پیتزا را توصیه می کنیم.

ترکیب ها و ترکیب های مختلف طعم ها را امتحان کنید تا طعم های مورد علاقه خود را پیدا کنید. می توانید پروتئین هایی مانند مرغ، میگو یا گوشت چرخ کرده و سبزیجاتی مانند اسفناج، قارچ یا گوجه فرنگی سوخاری را اضافه کنید تا یک وعده غذایی متعادل تر و مغذی تر ایجاد کنید. از خلاقیت و امتحان کردن چیزهای جدید نترسید - هرگز نمی دانید چه غذای ماکارونی خوشمزه ای ممکن است پیدا کنید!

پاستا یکی از معروف ترین غذاهای دنیاست که همه آن را دوست دارند در این پست طرز پخت ماکارونی خانگی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پاستا خانگی

مرحله 1: پاستا مناسب را انتخاب کنید

قبل از شروع پخت و پز، مهم است که نوع مناسب پاستا را برای دستور پخت ماکارونی خانگی خود انتخاب کنید. ده ها شکل و اندازه مختلف برای انتخاب وجود دارد که هر کدام بافت و زمان پخت خاص خود را دارند.

به عنوان مثال، پاستاهای بلند و نازک مانند اسپاگتی و لینگوین به بهترین وجه با سس های سبک و چرب ترکیب می شوند.

طرز تهیه پاستا در خانه

مرحله دوم: مواد لازم برای تهیه پاستا برای 4 نفر

سینه مرغ: 1 عدد

قارچ: 200 گرم

سیر: 1 حبه

شیر: 1 فنجان

آب مرغ: 1 لیوان

پارمزان: تعزیه 1/4

پاستا: از 400 تا 5000 گرم

آرد: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری: به اندازه کافی

روغن: به اندازه کافی

طرز تهیه ماکارونی خانگی

مرحله 3: مرغ را برش دهید تا ماکارونی خانگی درست کنید

در این قسمت از آموزش طرز تهیه ماکارونی خانگی ابتدا مرغ را تمیز می کنیم و سپس مرغ را به قطعات 4 تا 6 سانتی متری برش می دهیم تا وقتی با ماکارونی مخلوط شود غذای ما زیباتر شود.

مرحله 4: برای تهیه ماکارونی ساده، آب را به جوش بیاورید

برای جوشاندن پاستا به یک قابلمه بزرگ آب داغ نیاز دارید. آب را روی حرارت زیاد بجوشانید و کمی نمک به آن اضافه کنید. نمک به چاشنی نودل و طعم دادن به آن کمک می کند. همچنین پس از خلال کردن قارچ ها، تا زمانی که پخته شود، در تابه مقدار کمی روغن مایع بریزید و قارچ ها را تفت دهید تا آب قارچ تبخیر شود.

پاستا

مرحله 5: گرم کردن

سپس تابه را روی حرارت ملایم تا متوسط ​​قرار دهید و تکه های مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید.

مرحله 6: برای دستور پخت ماکارونی ساده سرخ کنید

در این قسمت از تهیه ماکارونی خانگی پخت را ادامه می دهیم تا جوجه ها نیمه سرخ شوند و پس از کمی سرخ شدن مرغ ها به سراغ تهیه سس پاستا می رویم.

مرحله هفتم: خمیر را برای خمیر ماکارونی سبک آماده کنید

تابه کوچکی برمیداریم و سپس آرد را با روغن مایع داخل ماهیتابه اضافه میکنیم یا میتوانیم در تابه کره اضافه کنیم تا آرد کمی سرخ شود و کرم رنگ شود سپس کمی شیر اضافه میکنیم.

طرز تهیه ماکارونی خانگی

مرحله هشتم: تهیه سس ماکارونی خانگی

سپس سس را مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود و بجوشد. حالا باید یک قابلمه با آب در حال جوش آماده کنیم و روی آتش بگذاریم تا آب به سرعت بجوشد

سپس سیر را به همراه کمی نمک و روغن آب در قابلمه می ریزیم.

حالا مخلوط را در تابه بریزید تا نرم و جویده شود. پس از پخت، قابلمه دیگری را روی اجاق قرار دهید تا سوپ مرغ و قارچی را که آماده کرده بودید به قابلمه اضافه کنید.

سپس پاستا را به همراه مقداری پنیر پارمزان به قابلمه اضافه کنید. حالا باید مواد ماکارونی را مخلوط کنیم تا با سس های آماده شده خوب مخلوط شوند.

مرحله 9: پاستا را آماده کنید

در مرحله آخر آموزش طرز تهیه ماکارونی خانگی باید آن را در ماکارونی قرار دهیم تا 25-30 دقیقه با حرارت ملایم روی گاز بماند، در این مدت می توانید پاستا را چند بار بچرخانید تا که سخت نیست .

وقتی پاستامون آماده شد توی بشقاب میزاریم و با گوجه گیلاسی یا سبزی تزیین میکنیم تا غذا بهتر بشه.

پاستا دیبارو

نکات مهم برای تهیه ماکارونی آسان

کسانی که رژیم دارند می توانند پارمزان را حذف کنند تا در رژیم غذایی اختلال ایجاد نکنند.

از یک قابلمه بزرگ استفاده کنید: هنگام تهیه ماکارونی خانگی، مهم است که از قابلمه ای استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا به راحتی پاستا را نگهداری کنید. اگر از تابه ای خیلی کوچک استفاده کنید، پاستا می چسبد و بافت ظرف را خراب می کند. ظرفی را هدف بگیرید که بتواند حداقل 4 لیتر آب را در خود جای دهد.

پاستا را زیاد نپزید. نودل های بیش از حد پخته شده، لطیف و غیر جذاب هستند. برای جلوگیری از این امر، تایمر را چند دقیقه قبل از زمان پخت توصیه شده تنظیم کنید و پاستا را بررسی کنید. در دستور پخت ماکارونی خانگی، ماکارونی همچنان در سس پخته می شود، پس بهتر است کمی بپزید.

آب ماکارونی را ذخیره کنید: قبل از تخلیه پاستا، یک فنجان یا بیشتر از آب پخت را ذخیره کنید. از این آب جوش می توان برای رقیق کردن سس پاستا یا پوشاندن روی ماکارونی استفاده کرد.

پاستا خود را با سس بریزید: بعد از پخت، سس را روی پاستا نریزید. در عوض، از انبر استفاده کنید تا خمیر را با سس بریزید، مطمئن شوید که هر رشته به طور مساوی پوشیده شده است.

با سبزی های تازه: روی آن مقداری سبزی تازه خرد شده مانند ریحان یا جعفری اضافه کنید. اینها طعم، عطر و رنگ خوبی را اضافه می کنند.

با اشکال و انواع مختلف آزمایش کنید: خود را فقط به اسپاگتی یا فتوچین محدود نکنید! انواع بی‌شماری پاستا موجود است که هر کدام بافت و طعم منحصر به‌فرد خود را دارند. اشکال مختلف مانند پنه یا فوسیلی را امتحان کنید یا با انواع گندم کامل یا بدون گلوتن آزمایش کنید.
بیشتر بخوانید: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنه-آلفردو-با-گوشت/

[ بازدید : 118 ]

[ شنبه 4 شهريور 1402 ] 16:25 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]