چگونه از خشکی لب جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از خشکی لب ها از خشکی لب ها جلوگیری می کند
خشکی لب یکی از عواملی است که ممکن است برای هر فردی در طول زندگی رخ دهد و باعث آزار بسیاری از افراد شود. آنها غذای مصرفی و بیماری های داخلی هستند. بهتر است قبل از هر اقدامی با یک پزشک مجرب در طب سنتی مشورت کنید زیرا می توانید برای رفع ترک خوردگی و خشکی لب ها هزینه زیادی صرف کنید.
با ما همراه باشید زیرا خشکی لب ها و راه های درمان آنها را به شما معرفی می کنیم.
سرفصل های اصلی این صفحه
لب های خشک چیست؟
لب‌ها پوست نازکی دارند و بر خلاف سایر قسمت‌های پوست غدد چربی ندارند، بنابراین مستعد خشکی هستند، مردم لب‌های ترک خورده و ترک خورده را دوست ندارند و لب‌های ترک خورده و ترک خورده را نمی‌خواهند.
گاهی اوقات عوامل محیطی مانند آب و هوا می تواند بر وضعیت لب ها تأثیر بگذارد، اما گاهی اوقات خود ما اشتباهاتی را مرتکب می شویم که ظاهر زیبا و سالم لب ها را به خطر می اندازد. خونریزی لب ها، ترک خوردگی لب ها می تواند فصلی باشد و اغلب در زمستان رخ می دهد.
اشتباهات رایجی که باعث خشکی لب ها می شود
لیس زدن بیش از حد زبان و لب ها منجر به خشکی لب ها می شود زیرا بزاق حاوی آنزیم هایی است که پوست لب را خشک کرده و لب ها را تحریک می کند توصیه می کنیم این عادت را ترک کنید. استفاده از کرم های مرطوب کننده به طور مداوم می توانید رطوبت را به لب های خود بازگردانید و برای همیشه با لب های ترک خورده خداحافظی کنید.
صورت خود را با آب داغ بشویید: یکی از دلایل خشکی لب ها آب گرم است که باعث می شود پوست روغن های محافظ خود را از دست بدهد، استفاده از آب داغ باعث خارش و خشکی لب ها می شود، بنابراین اگر می خواهید از ترک خوردن لب ها جلوگیری کنید، از آب ولرم استفاده کنید. این کار از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.
تنفس دهانی: یکی از دلایل اصلی خشکی دهان می تواند تنفس دهانی باشد که باعث خشکی دهان می شود. با این حال، خوب است هوای بینی را از اشیا تمیز کنید و قبل از خواب از آب ولرم استفاده کنید. خوشبو کننده هوا برای کاهش خشکی
مصرف دارو: اگر برای بیماری های خود دارو مصرف می کنید، به یاد داشته باشید که دارو می تواند باعث خشکی لب ها و خشکی لب شود، از جمله داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی، ضد حساسیت، ضد احتقان، شل کننده های عضلانی، مسکن ها. بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.
استفاده نادرست از خمیر دندان: خمیردندان یکی از محصولات بهداشتی است که از دندان های شما محافظت می کند، اما اگر همان خمیردندانی که از سلامت دهان و دندان شما مراقبت می کند خوب نباشد، لب های شما را تحریک می کند. اینکه خمیر دندان خود را عوض کنید زیرا هر خمیردندان دارای ترکیبات متفاوتی است و این می تواند باعث حساسیت پوستی و خشکی لب شود.
کمبود ویتامین B2: ویتامین B2 برای عملکردهایی مانند عملکرد سلولی و متابولیسم خون ضروری است، اما گاهی اوقات به دلیل کمبود این ویتامین، لب ها ترک خورده و متورم می شوند، توصیه می کنیم کمبود ویتامین را جبران کنید. B2. ویتامین B 2. از تخم مرغ و گوشت با مواد مغذی اسید آمینه برای جلوگیری از خشکی دهان با جبران کمبود این ویتامین استفاده کنید.
مصرف بیش از حد ویتامین A: مصرف بیش از حد ویتامین A باعث خشکی لب ها می شود که منجر به ترک خوردن لب ها می شود، بنابراین در مصرف مکمل های ویتامین A مراقب باشید، زیرا اگر میزان ویتامین A در بدن افزایش یابد، طبیعی است. روش. بدن برای افزایش این نوع ویتامین، لب ها و پوست را تجزیه می کند.
آسیب های ناشی از نور خورشید: آسیب های ناشی از آفتاب نیز یکی از دلایل خشکی و ترک خوردن لب ها هستند.
همچنین بخوانید: در مورد ویتامین درمانی و پروتئین درمانی پوست بدانید
درمان های مفید برای خشکی لب
وازلین: وازلین حاوی مقدار زیادی چربی است که از لب های شما محافظت می کند، اگر هر شب لب های خود را به خوبی با وازلین چرب کنید از خشکی لب ها جلوگیری می کنید.
مصرف بیشتر آب: اگر بدن احساس کم آبی می کند، این کم آبی به صورت خشکی و ترک خوردن لب ها خود را نشان می دهد، بنابراین باید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید تا بدن خود را هیدراته نگه دارید، نوشیدن آب نه تنها خشکی را کاهش می دهد، بلکه به جای آن خشکی را کاهش می دهد. باعث مسمومیت می شود و از بدن خارج می شود.
خیار: خیار نیز یکی از درمان های ساده لب های خشک و ترک خورده است، بنابراین پیشنهاد می کنیم یک خیار را حلقه حلقه کنید و روی لب های خود بگذارید و کمی فشار دهید. بعد از بیست دقیقه آن را با آب بشویید و این کار را چند بار در روز انجام دهید تا از خشکی لب ها خلاص شوید.
آلوئه ورا: آلوئه ورا خواص درمانی زیادی دارد و در بسیاری از مواقع استفاده می شود و خشکی پوست را طراوت می بخشد و خشکی پوست را از بین می برد، اگر هر روز مقدار کافی آلوئه ورا را روی لب های خود بمالید خشکی آن را درمان می کنید. لب
روغن کرچک: یکی از درمان های خشکی لب استفاده از روغن کرچک است. برای این منظور هر روز روغن کرچک را روی لب های خود بمالید. لب های خود را اسکراب کنید و این کار را هر روز انجام دهید، از شر لب های گل آلود خلاص می شوید و لب هایی نرم، براق و جذاب خواهید داشت.
قرص ویتامین E: کپسول های ویتامین E را آماده کرده و سوراخ کنید و روی لب های خود بمالید. اگر این کار را روزانه تکرار کنید، لب های شما محو می شوند.
مخلوط گلیسیرین با عسل: مخلوط کردن کمی گلیسیرین با عسل و قرار دادن این مخلوط بر روی لب ها، چندین بار در روز، شپش را از بین می برد.
انواع صابون ها، لوسیون ها، لوازم آرایشی و بهداشتی می توانند باعث ایجاد حساسیت های پوستی و ترک های پوستی شوند. اگر فکر می کنید به این مواد حساسیت دارید از مصرف خودداری کنید.
روغن خردل: مخلوط خردل، کنجد و روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب ها بسیار مناسب است.


https://fatemehhabashi.com/prevent-dry-lips/

[ بازدید : 119 ]

[ دوشنبه 2 آبان 1401 ] 16:51 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]