درب اتوماتیک چیست؟


مزایای درب اتوماتیک چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست، این نوع درب از برق برای باز و بسته شدن خودکار استفاده می کند. به همین دلیل به این در «درب برقی» نیز می گویند. از طرفی بسته به نوع درب، سیستم های هوشمند ویژه ای روی درب اعمال می شود. اکثر این درها زمانی باز می شوند که شخصی با استفاده از حسگر چشمی نصب شده در بالای در به درب نزدیک شود.

حساسیت سنسور قابل تنظیم است و تعداد افرادی که برای باز کردن درب نزدیک می شوند را می توان تعیین کرد. همچنین درب های برقی با سرعت های مختلف باز و بسته می شوند. این پارامتر بسته به محل درب و عملکرد آن متفاوت است. برخی از درب های برقی مجهز به مکانیزم قطعی هستند که در صورت برخورد با مانعی در مقابل آنها متوقف شده و دوباره باز می شوند.

بیایید نگاهی بیندازیم به این که چه نوع درهایی بهتر کار می کنند!

بسته به محل استفاده و نوع الزامات، ممکن است کاربردهای مختلفی برای این درب ها در نظر گرفته شود. از جمله کاربردهای آن می توان درب های اتوماتیک را با توجه به نوع مکانیزم باز و بسته شدن دسته بندی کرد. در این قسمت به معرفی انواع درب برقی می پردازیم. همچنین با عملکرد این درب ها و کاربردهای آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

با توجه به کاربردهای متفاوت و نیازهای متفاوت افراد به درب های اتوماتیک، شرکت های تولیدی راه حلی را ارائه کرده اند که طیف وسیعی از سلایق مشتریان را برآورده می کند و توانسته اند مدل های مختلف و کاربردی زیادی را طراحی و تولید کنند تا مشتریان بتوانند به راحتی با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. انتخاب و خرید مدل درب از آتی در آسان است.

انواع کرکره برقی ایپاکو ارائه شده توسط آتی درب عبارتند از: 

درب اتوماتیک شیشه ای

درب برقی شیشه ای یکی از رایج ترین انواع درب برقی است. این نوع درب معمولا در اماکن عمومی و ادارات که رفت و آمد زیاد است استفاده می شود. استفاده از این درب ها از هدر رفتن انرژی سیستم های گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کند. درهای شیشه ای اتوماتیک در طاق ها، بانک ها و ... دیده می شود. این درب ها ظاهری بسیار زیبا و مدرن دارند. یکی دیگر از مزایای این درب ها صدای کم آنهاست.

درب اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارد. از مدل های مختلف این درب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

تاشوی خودکار پنجره ها یا درب های اتوبوس

درب های گردان اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک معمولاً مجهز به سنسوری است که به درب به محض ورود تا خروج فرمان باز شدن را می دهد. این سنسور در واقع یک سیگنال فعال سازی را به مرکز کنترل درب می فرستد که به نوبه خود به خودرو دستور کار می دهد. البته این درب می تواند مجهز به کامپیوتر یا حتی اینترنت اشیا باشد و از راه دور قابل کنترل باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای به شما امکان می دهد سرعت باز و بسته شدن، حساسیت و فاصله را با عملکرد سنسور تنظیم کنید. ضمناً بهتر است این درب مجهز به کلید باشد تا در صورت وجود مانع حرکت را متوقف کند.

حساسیت این سنسورها قابل تنظیم است و تعداد افرادی که برای باز کردن درب نزدیک می شوند را می توان تعیین کرد. علاوه بر این، درب های برقی با سرعت های مختلف باز و بسته می شوند. این پارامتر بسته به مکان و عملکرد درب متفاوت است. برخی از درب های اتوماتیک مجهز به سیستم برش هستند و در صورت وجود مانع در جلو، متوقف شده و دوباره باز می شوند.

آتی در یکی از تامین کنندگان اصلی درب اتوماتیک در تهران و سایر شهرهای ایران می باشد.

درب اتوماتیک فروشگاه

درب مغازه ها اغلب در مکان هایی قرار می گیرد که افراد زیادی در طول روز از آنجا بازدید می کنند.

درب اتوماتیک مغازه مناسب برای نصب در ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی می باشد.

از جمله مکان های استفاده از این نوع درب های برقی می توان به بیمارستان ها، مغازه ها، پاساژها، هتل ها، پارکینگ ها، خانه های سالمندان و ... اشاره کرد.

درب اتوماتیک پارکینگ

همانطور که از نام آن پیداست از درب گاراژ برای ورود به گاراژ استفاده می شود. یکی از مزیت های اصلی این درب ها افزایش امنیت پارکینگ است. از طرفی استفاده از این درها به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از خودرو وارد یا خارج از پارکینگ شوید.

درب های گاراژ معمولا با استفاده از جک های هیدرولیک و جک های الکترومکانیکی باز و بسته می شوند. البته گاهی در برخی از این درب ها که توسط موتور به حرکت در می آیند، سیستم مسیر پیاده سازی می شود. برای باز و بسته کردن این درها از ریموت کنترل استفاده می شود. در صورت تقسیم پارکینگ، می توانید چندین کنترل برای درب های اتوماتیک آن داشته باشید. درب های برقی پارکینگ در طرح های متنوع تک لنگه و دو لنگه تولید می شوند. گیت های پارکینگ می توانند به صورت نرده ای یا گیت های فلزی مختلف باشند.

درب های اتوماتیک پارکینگ به دو نوع کشویی و دستی تقسیم می شوند. درهای کشویی، ریلی یا گاراژ جانبی برای فضاهای پارکینگی که درهای باز و بسته ندارند ایده آل هستند. این درب پارکینگ دارای تعداد زیادی ریل، لولا و وسایل دیگر است که به صورت افقی به یک طرف چارچوب حرکت می کنند. خود درب ریلی می تواند یک یا دو تکه باشد.

سیستم درب اتوماتیک بازویی مانند درب های چرخدار قدیمی است با این تفاوت که فرمان باز و بسته شدن درب توسط موتور برق و ریموت کنترل صادر می شود. این دروازه بهترین گزینه برای ورود به ویلاها و پارکینگ های بزرگ محسوب می شود. اگر طول قاب بلند است باید از درب های دو لنگه استفاده کرد. در غیر این صورت یک درب تک لنگه نیز کافی است.

مصالح درب برقی گاراژ معمولاً از فلز و در برخی موارد از چوب ساخته می شود. برای خرید اینترنتی درب برقی پارکینگی سایت آتی درب انواع طرح های درب را ارائه می دهد.

درب اتوماتیک بیمارستان و اتاق عمل

در نگاه اول ممکن است درب اتوماتیک بیمارستانی شبیه درب اتوماتیک شیشه ای به نظر برسد. در واقع مکانیزم و عملکرد این درب ها کاملا شبیه به یکدیگر است. هدف از استفاده از درب بیمارستان ایجاد شرایطی است که هنگام حرکت بین بخش های مختلف بیمارستان، نیازی به استفاده از دست برای باز و بسته کردن درب نباشد.

البته این تنها مزیت درب اتوماتیک بیمارستانی نیست. در ساخت بدنه این درب ها از سرب استفاده شده است. این ماده اصلی اغلب در بدنه درب های دپارتمان تشعشع و دپارتمان تشعشع استفاده می شود. این درب ها به صورت کشویی، تلسکوپی و تاشو باز و بسته می شوند. تعداد لولاهای ثابت و متحرک نیز با توجه به محل مورد نظر و نیاز متفاوت است.

سیستم های درب اتوماتیک می توانند بازویی، کشویی، تلسکوپی، تاشو و ... باشند، اما وجه تمایز درب اتوماتیک تجهیزات است. در ساخت این در از فلزاتی مانند سرب برای جذب تشعشعات و جلوگیری از انتشار آن به فضا استفاده شده است. همچنین این درب ها نسبت به استیل در برابر ضربه مقاوم تر بوده و به راحتی تمیز می شوند. اتاق های آزمایشگاه و حمام ها باید به خوبی از نظر آلودگی کنترل شوند. بنابراین از درب اتوماتیک بیمارستانی برای جداسازی آنها از سایر مکان ها استفاده می شود.

بسیاری از بیمارستان‌های تهران و ایران با خرید آنلاین از آتی در استانداردهای ایمنی و بهداشتی خود را ارتقا داده‌اند.

کارخانه درب سریع

یکی دیگر از زمینه های استفاده از درب های اتوماتیک در کارخانه ها، آزمایشگاه ها، انبارهای فروشگاه های بسیار بزرگ و ... می باشد. استفاده است. در چنین مواردی از درب اتوماتیک صنعتی سریع استفاده می شود. این درب به درب صنعتی پرسرعت نیز معروف است.

از جمله مزایای این درب ها جلوگیری از اتلاف انرژی، جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار و ... می باشد. سرعت باز و بسته شدن سریع این نوع درب باعث می شود که درب به مدت طولانی باز نمی ماند و چیزی وارد قسمت مورد نظر نمی شود. . همچنین این سرعت با محیط کار سریع در این مکان ها سازگاری بیشتری دارد.

[ بازدید : 274 ]

[ پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 ] 10:35 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]