برنامه های مهاجرت برای فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا

فارغ‌التحصیل شدن شما را از یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادا تبریک می‌گوییم. اکنون چه می‌کنید؟


پس از فارغ‌التحصیلی، چند گزینه برای اقامت در کانادا دارید.داشتن مدرک کانادایی و همچنین تجربه کار داخلی، شما را واجد شرایط چندین برنامه مهاجرتی می‌کند. تنها برخی از جریان‌ها هستند که به مدارکی مانند کارشناسی ارشد و یا دکترا نیاز دارند اما داشتن تجربه کار کانادایی و یا داشتن یک پیشنهاد شغلی، فرصت‌های بیشتری را پیش روی شما قرار خواهند داد.
پس از فارغ‌التحصیلی، ممکن است گزینه دریافت مجوز  کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) را داشته باشید. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا به مدت سه سال در هر کجای کانادا مشغول به کار شوید. همچنین می‌توانید در هر زمانی پیش از انقضای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، برای مهاجرت درخواست دهید. در صورتی که PGWP شما منقضی شده است و شما همچنان منتظر نتیجه‌ی تصمیم گیری برای درخواست خود هستید، با استفاده از Bridging Open Work Permit می‌توانید در کانادا بمانید. این مجوز کار، راهی است برای اینکه متقاضیان بتوانند در هنگام بررسی درخواست اقامتشان در کانادا بمانند. 

بهترین برنامه مهاجرتی برای شما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم:
  • مکان فعلی شما در کانادا
  • مکانی که در کانادا قصد زندگی در آن را دارید.
  • بالاترین مدرک تحصیلی دریافت شده شما
  • میزان تجربه کاری که دارید.
  • نوع تجربه کاری که دارید.
  • میزان دانش زبان رسمی
  • مدت زمانی که می‌خواهید منتظر بررسی درخواست خود شوید.
  • میزان مبلغی که می‌خواهید برای هزینه بررسی درخواست خود پرداخت کنید.

بیش از 100 مسیر مهاجرت اقتصادی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در اینجا لیستی ازبرخی از گزینه‌های دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل شده آورده شده است.

Express Entry

اکسپرس انتری مسیر اصلی برای مهاجران کلاس اقتصادی است. این یک سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرت فدرال ماهر محسوب می‌شود: کلاس تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه کسب و کار ماهر فدرال.
هنگامی که یک پروفایل در اکسپرس انتری داشته باشید، می‌توانید واجد شرایط چندین برنامه باشید. اکسپرس انتری از یک  سیستم امتیاز به نام سیستم جامع رده بندی (CRS) استفاده می‌کند. ورود به استخر متقاضیان این سیستم رایگان است اما اگر مایل به دریافت اقامت دائم هستید باید هزینه‌های آن را پرداخت کنید.

برنامه نامزدی استانی

برنامه نامزدی استانی (PNP) به استان‌های کانادا اجازه می‌دهد تا مسیرهایی برای اقامت دائم به متقاضیانی که برای بازار کار استان‌ها مفید هستند،  ارائه دهند. بیشتر استان‌های کانادا PNP های خودشان را دارند. PNP دارای یک فرآیند دو مرحله‌ای است. اول برای نامزدی استانی از استان درخواست خود را ارایه می‌دهید. پس از آن اگر شما توانستید نامزدی را دریافت کنید، این نامزدی می‌تواند از درخواست شما برای اقامت دائم حمایت کنید. لازم به ذکر است که تنها دولت فدرال توانایی تبدیل وضعیت یک متقاضی به اقامت دائم را دارا می‌باشد. 
PNP هایی که در ادامه نام برده می‌شوند تمام PNP های موجود نیستند اما برخی از گزینه‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل مناسب است در بین آن‌ها وجود دارد. 

اونتاریو

اونتاریو دو جریان مرتبط با دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی دارد: جریان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و جریان فارغ‌التحصیلان دکترا. هیچ یک از این دو جریان برای ارائه درخواست، نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی ندارند.

منیتوبا

جریان تحصیلات بین‌المللی منیتوبا برای افرادی است که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی در استان فارغ‌التحصیل شده‌اند. این جریان دارای سه زیر مجموعه است: مسیر استخدام شغلی، مسیر کارآموزی فارغ‌اتحصیلان و مسیر کارآفرینی دانشجویان.

ساسکاچوان

در گروه تجربه ساسکاچوان، دانشجویانی که اخیراً از یک موسسه تحصیلات تکمیلی واجد شرایط فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند برای زیر شاخه دانشجویان اقدام کنند. شما به یک پیشنهاد کاری تمام وقت از یک کارفرما در استان ساسکاچوان نیاز دارید که توسط استان تایید شده باشد. کارفرمای شما برای دریافت تاییدیه باید در وب سایت کارفرمای برنامه نامزدی مهاجرت ساسکاچوان (SINP) ثبت نام کند. دولت استانی نامه تایید شغل را برای شما ارسال می‌کند و شما می‌توانید آن را برای درخواست به SINP ارسال کنید. 

بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا چندین گزینه برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از طریق جریان اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و جریان مهاجرت مهارت‌ها دارد. اگر چه به طور کلی داوطلبان نیاز به پیشنهاد شغلی برای این جریان‌ها دارند اما اگر واجد شرایط گروه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی باشید، نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی ندارید.

نیو برانزویک

فارغ‌التحصیلان از نیوبرانزویک ممکن است واجد شرایط جریان نیروی کار ماهر نیوبرانزویک باشند. این برنامه برای خارجی‌هایی است که از یک کارفرمای نیو برانزویکی پیشنهاد شغلی دارند. در حقیقت این برنامه مختص دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی نیست اما افرادی که دوره تحصیلات تکمیلی خود را در نیوبرانزویک گذرانده‌اند از شرط داشتن یک سال تجربه کاری معاف خواهند بود. 

نووا اسکوشیا

جریان کارآفرینی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی برای فارغ‌التحصیلانی است که حداقل دو سال به صورت تمام وقت در یک دانشگاه یا کالج در نووا اسکوشیا به تحصیل پرداخته باشند. شما باید به مدت حداقل یک سال در استان کسب و کار شخصی خود را داشته باشید و تصمیمتان بر این باشد که نووا اسکوشیا ره به عنوان خانه جدید خود بپذیرید.

جزیره پرنس ادوارد

جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی برای کسانی است که اخیراً از یک موسسه تحصیلات تکمیلی در جزیره پرنس ادوارد فارغ‌التحصیل شدند و یک پیشنهاد شغلی در استان دارند. شغل پیشنهادی باید در یک حرفه ماهر و متناسب با رشته تحصیلی متقاضی باشد.

نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور دو جریان به فارغ‌التحصیلان پیشنهاد می‌دهد. گروه فارغ التحصیلان بین‌المللی برای کسانی است که از هر موسسه واجد شرایط کانادایی فارغ‌التحصیل شدند و در نیوفاندلند و لابرادور مشغول به کار هستند و یا از یک کارفرما در استان پیشنهاد شغلی دارند. شغل باید متناسب با رشته تحصیلی باشد.
گروه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی نیز برای کسانی است که در نیوفاندلند و لابرادور فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند کسب و کار خود را در استان راه اندازی کنند.

کبک

کبک برنامه مهاجرت اقتصادی مختص به خود را دارد. دانشجویان بین‌المللی که در کبک تحصیل کرده‌اند ممکن است بتوانند واجد شرایط برنامه تجربه کبک (PEQ) شوند. علاوه بر داشتن پیشنهاد شغلی و تجربه کار، متقاضیان باید در سطح قوی از دانش زبان فرانسوی قرار داشته باشند.

برنامه آزمایشی (پیلوت) مهاجرت آتلانتیک

قرار است برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک در سال 2022 به یک برنامه دائمی تبدیل شود. این برنامه به کارفرمایان در چهار استان حوزه آتلانتیک اجازه می‌دهد تا افراد مستعد خارجی را استخدام کنند و راهی برای اقامت دائم آن‌ها فراهم شود.
فارغ‌التحصیلان از موسسات آموزشی واجد شرایط در نیوفاندلند و لابرادور، پرنس ادوارد، نووا اسکوشیا و نیوبرانزویک ممکن است بتوانند برای برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک درخواست ارائه دهند. این برنامه به فارغ‌التحصیلان اجازه می‌دهد تا بدون داشتن هیچگونه تجربه کاری سابق، برای اقامت دائم درخواست دهند.

[ بازدید : 37 ]

[ چهارشنبه 30 شهريور 1401 ] 17:08 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]