نحوه ثبت دامنه بین المللی

دامنه‌ی بین‌المللی زیادی وجود دارد مانند .com که مخفف کلمه commercial به معنای تجارت، .net مخفف network در معنای شبکه، .info (information)، .org (organization) و...  اما سطح بالاترین دامنه بین‌المللی دات کام است و اکثرا برای اولین انتخاب دامنه دات کام را انتخاب می‌کنند زیرا دامنه‌ی کاربردی است و در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

هزینه‌ی دامنه‌ی بین‌المللی دات کام با ارز محاسبه می‌شود و قیمت آن عموما بین 9 الی 17 دلار در سال است، بسته به قیمت دلار در آن بازه زمانی قیمت دامنه دات کام متغیر است.

شرکت ارائه دهنده هاستینگ خود را انتخاب نموده و در بخش دامنه، لیست  تعریف پسوند دانه را انتخاب کنید تا وارد صفحه بعد شوید. سپس در کادر مربوط به جستجو، نام دامنه را وارد کنید اگر نام مورد نظر شما قبلا توسط فرد دیگری به ثبت رسیده باشد با پیام قرمز رنگی مواجه خواهید شد که به معنای آن است که دامنه در دسترس نیست در صورت آزاد بودن دامنه، پیام سبز رنگی به شما نمایش داده می‌شود، یعنی دامنه‌ای که انتخاب نموده‌اید را می‌توانید استفاده نمایید.

در لیستی که به شما نمایش داده می‌شود می‌توانید انواع پسوندهای بین‌المللی را با قیمت آن‌ها مشاهده کنید.

پس از انتخاب دامنه، آن را به سبد خریدتان بیفزایید و با انتخاب گزینه پرداخت به صفحه بعد راه پیدا کنید.

اگر همچنان برای خرید هاست اقدام نکرده‌‌اید می‌توانید هاست خود را از همان شرکتی که دامنه را خریداری کرده‌اید، تهیه نمایید. با انجام این کار بخشی از وظایف شما کم می‌شود و پشتیبانی هاست، دامنه را بر روی هاست شما پارک می‌کند و نیازی نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید.

همچنین در هنگام ثبت دامنه می‌توانید به صورت رایگان سرویس مدیریت dns، فوروارد ایمیل و محافظ اطلاعات را فعال نمایید.

می‌توانید nameserver خود را وارد نمایید یا از همان شرکت یک سرور هاستینگ تهیه نمایید.

با انتخاب گزینه ادامه، اطلاعات شما بررسی می‌شود و مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا بتوانید وارد درگاه پرداخت شوید.

با طی کردن این مراحل ثبت دامنه بین‌المللی شما به پایان رسیده و حال دامنه متعلق به شماست.

برای تمدید دامنه دات کام باید ده روز پیش از آنکه تاریخ انقضای آن فرا برسد اقدام کنید، در صورتی که دامنه شما منقضی شده باشد، تا 30 روز دامنه منقضی است و در دسترس کاربران نخواهد بود، صاحب امتیاز دامنه می‌تواند در این مدت زمان، دامنه را تمدید نماید اما پس از این زمان، 30 روز دیگر نیز دامنه شما قفل است که در این زمان هم فقط صاحب امتیاز دامنه می‌تواند جهت تمدید دامنه اقدام نماید، در این صورت باید جریمه‌ای 60 الی 80 دلاری را پرداخت کند. 

[ بازدید : 40 ]

[ پنجشنبه 10 آذر 1401 ] 14:53 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]