چرا گیتار هماهنگ نیست؟


یک گیتاری که به راحتی تنظیم می شود، هر گیتاریستی را ناامید می کند. چه روی صحنه باشید، چه در استودیو یا در اتاقتان، سیم های گیتار در هر لحظه و معمولاً در بدترین زمان ممکن از بین می روند.

اما چرا گیتار ملودی نیست؟ در اینجا 7 دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد:

کابل

این ممکن است ساده به نظر برسد. اما سیم های قدیمی می توانند از نگه داشتن کوک گیتار جلوگیری کنند. در نتیجه ساییدگی و پارگی، سیم‌های گیتار توانایی خود را برای حفظ کشش مناسب تحت فشار از دست می‌دهند، شکننده می‌شوند و نمی‌توانند نت صحیح را تولید کنند. این باعث می شود برخی از یادداشت ها کوکی کمتری داشته باشند.

آب و هوا

تغییرات شدید دما می تواند بر گیتار و سیم های آن تأثیر منفی بگذارد. در هوای گرم به دلیل انبساط سیم ها، تنظیم کمتر و در هوای سرد به دلیل انقباض سیم ها، تنظیم کمتر می شود.

کاپوداستر

یک کاپو نامناسب می تواند تنظیم گیتار شما را مختل کند. شاید این ساز وقتی کاپو بسته می شود سیم ها را به سمت صفحه انگشت می کشد و وقتی باز است سیم ها را از روی صفحه فشار می دهد. پس مراقب قرار دادن کاپو باشید.

آئین نامه

گیتار باید به درستی کوک شود. در غیر این صورت، لحن خود را حفظ نخواهد کرد. با تنظیم میله خرپایی بلند در وسط گردن گیتار می توان ناهماهنگی را اصلاح کرد. ممکن است لازم باشد ارتفاع پل یا مهره را تغییر دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

تنظیم تلفن همراه

چنگال کوک می تواند ناشی از عدم وجود گیتار باشد. مگر اینکه بتوانند تنظیمات رشته را به درستی حفظ کنند. سفت کردن تیونرها با پیچ باعث می شود که تیونرها به درستی به دسته متصل شده و کوک را بهتر نگه دارند.

خالص

هر سیم گیتار از یک شیار در مهره بالای صفحه انگشت عبور می کند. حرکت نامناسب سیم ها در داخل شیارهای مهره باعث افزایش فشار سیم در یک طرف مهره می شود. اگر رشته ها در شیارهای پایین مهره قرار نگیرند، بریدگی هایی در تمام طول صفحه انگشت ایجاد می شود. اگر شیارهای مهره برای قطر سیم خیلی کم یا باریک باشد، می تواند باعث گیرکردن سیم یا بیرون کشیدن آن از شیارها شود. برای صاف کردن شیارهای مهره ها می توانید از سوهان مخصوص یا گاهی گریس سیمی استفاده کنید. برای آموزش گیتار در کرج به آموزشگاه موسیقی ویولا کرج مراجعه نمایید.

گرمایش


هر بار که دکمه ترمولو را فشار می دهید، رشته ها کمی شل می شوند. اگر سیم ها با بی دقتی دور چنگال های کوک پیچیده شوند، ساز در نهایت متلاشی می شود. هنگامی که دستگیره ترمولو را می‌کشید، همین امر صادق است. زیرا کوک سیم ها را افزایش می دهد. در نهایت، این موضوع به Nat گره خورده است. زیرا حرکت سیم ها موقعیت آنها را روی مهره تغییر می دهد و از بازگشت سیم ها به کوک مناسب جلوگیری می کند.

[ بازدید : 6 ]

[ شنبه 1 ارديبهشت 1403 ] 9:50 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]