تایمر آبیاری قطره ای

نحوه نصب و کار تایمر آبیاری قطره ای خانه

نصب تایمر بسیار ساده است. دارای یک ورودی که به منبع آب وصل می شود و یک خروجی که مستقیماً به گلدان ها می رود. تجهیزات لازم برای اتصال مستقیم به چند گلدان معمولا در نظر گرفته می شود. یعنی بعد از شیر خروجی می توانید مستقیماً برای هر تعداد گلدان که بخواهید یک شیر آبیاری نصب کنید.

این دستگاه با باتری کار می کند. همچنین باتری کمتری مصرف می کند. هر دو مدل می توانند 3 ماه یا بیشتر با دو باتری 1.5 ولت کار کنند. فقط به شیر وصل کنید. باتری را در محفظه قرار دهید و حالت RUN TIME OFF را روشن کنید تا زمانی که بعد از 30 ثانیه شروع به کار موتور را بشنوید. اکنون می توانید وارد برنامه ای شوید که می خواهید تایمر را شروع کنید.

توجه: اگر هوا سرد است و ممکن است تایمر زمستانی نادرست باشد، باید زمان را حذف کنید. به طور کلی، زمان در زمستان توصیه نمی شود.



نحوه تنظیم تایمر آبیاری خانگی

انواع آنالوگ و دیجیتال تفاوت هایی در تنظیمات دارند. اما به طور کلی هر دو مدل دارای دو ویژگی مهم هستند.

فاصله: نشان دهنده زمان تکرار برنامه آبیاری است. به عنوان مثال، شما می توانید فرکانس را روی 48 ساعت تنظیم کنید تا هر دو روز یک بار آبیاری شود.

Runtime: مدت زمان آبیاری را نمایش می دهد. با توجه به اینکه آبیاری به صورت قطره ای انجام می شود، ابتدا باید بررسی کنید و بدانید چه زمانی مناسب است به گلدان ها آب بدهید. به عنوان مثال، ممکن است 10 دقیقه یا 5 دقیقه یا کمتر طول بکشد. این بستگی به نوع گلدان شما و برنامه آبیاری آنها دارد.

هم تایمر دیجیتال و هم نوع آنالوگ این دو دکمه را دارند.

برای تایمر آنالوگ: اگر فرکانس را روی 10 امروز در ساعت 8 صبح تنظیم کنید و زمان آبیاری را روی 10 دقیقه تنظیم کنید، به این معنی است که گلدان شما به مدت 10 دقیقه و 12 ساعت بعد آبیاری می شود. این برنامه هر 12 ساعت تکرار می شود.

بسته به برنامه آبیاری خود می توانید فرکانس را از 6 ساعت تا 1 هفته تنظیم کنید. یعنی هفته ای یکبار آبیاری کنید. اگر می‌خواهید گل‌ها را در ساعت یا روز خاصی به صورت دستی آبیاری کنید، می‌توانید زمان کار را روی OFF تنظیم کنید. و آبیاری را انجام دهید و پس از اتمام آبیاری دستی مجدداً زمان کار را تنظیم کنید.

تایمر دیجیتال: تایمر دیجیتال کمی پیشرفته تر است. می توانید ساعت دستگاه را تنظیم کنید. درست مثل یک ساعت دیجیتال. شما می توانید زمان دقیق شروع برنامه خود را تنظیم کنید. بر خلاف فرمول آنالوگ، برنامه از زمانی که شما تنظیم کرده اید محاسبه می کند.

تایمر دیجیتال دارای دکمه هایی برای تنظیم ساعت، فرکانس و زمان آبیاری است. به عنوان مثال، تایمر آبیاری Orbit دارای یک صفحه اسکریپت است که می توانید تمام اطلاعات لازم را با دکمه های روی تایمر وارد کنید. دو ویژگی جالب دیگر نیز دارد. می توانید زمان تاخیر آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر اخیراً باران باریده است و مزرعه شما به طور خودکار آبیاری می شود، می توانید آبیاری را به تعویق بیندازید. همچنین امکان تغییر آبیاری به صورت دستی نیز وجود دارد که انجام آن به راحتی امکان پذیر است.



چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری خودکار را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار مناسب برای آبیاری دخیل هستند. به عنوان مثال، نوع گلدان شما می تواند برنامه آبیاری را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند و برخی از گل ها مانند کاکتوس نیازی به آبیاری سریع ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های متفاوتی دارید می توانید از مدل تایمر آبیاری با دو یا چند خروجی استفاده کنید. می توانید برای هر پریز برنامه زمانی خاصی تنظیم کنید تا به همان نسبت آبیاری شوند.

زمان و فشار مورد نیاز معمولا با توجه به اولین آبیاری تعیین می شود. اگر برای اولین بار آبیاری می کنید، باید تایمر را کندتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. سپس وقت بگذارید و ببینید که گل ها در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری می شوند.

برای یک مزرعه، شیب مزرعه، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و ... نیاز به فشار و زمان دارد. اگر یک یا دو بار آبیاری خود را زیر نظر داشته باشید، می توانید زمان مناسب و فشار ثابتی را برای آبیاری تنظیم کنید و همیشه مطابق آن عمل کنید. برخی از ویژگی های دستگاه مانند تایمر آبیاری مداری به شما این امکان را می دهد که بدون دست زدن به برنامه از تاخیر باران استفاده کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیق آبیاری را بیان کرد و همه چیز به شرایط شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و آب و هوای منطقه شما بستگی دارد.


نتیجه


زمان آبیاری می تواند:

وقتی در خانه نیستید به گل ها و باغچه خود آبیاری کنید.

گل های باغچه را به طور منظم و به موقع آبیاری کنید تا رشد آنها منظم باشد.

در مصرف آب خود صرفه جویی کنید.

از هدر رفتن آب در آبیاری قطره ای خودداری کنید.

چندین گلدان یا قسمتی از باغ را آبیاری کنید.

زمان آبیاری را به طور دقیق و با توجه به نیاز گل ها تنظیم کنید تا هر دو گل آبیاری شوند و آب کمتری هدر رود.

اگر می‌خواهید گلدان‌هایتان بهتر به نظر برسند، یا نگران خشک شدن گل‌هایتان در حین حرکت هستید یا آب باغتان تمام می‌شود، یک تایمر آبپاش خانگی بخرید. به سادگی فرآیند آبیاری را نصب و خودکار می کند.

باعث صرفه جویی در هزینه، زمان و استرس می شود. این ابزار برای هر باغ و پارک ضروری است. با هزینه کم می توانید هزینه های مرتبط با مصرف بالای آب را کاهش دهید و از هدر رفتن منابع ارزشمندی مانند آب جلوگیری کنید. هر وسیله ای که مناسب شماست را با دقت انتخاب کنید و آب خود را اتوماتیک و هوشمند کنید.


مراجعه به منبع: https://abniro.com/hose-faucet-timers/  

[ بازدید : 88 ]

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 ] 12:00 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]