همه چیز در مورد نظافت ساختمان


نگهداری و نظافت ساختمان یکی از کارهای ضروری و ضروری است که باید هر از چند گاهی انجام شود. اصول کلی برای نظافت ساختمان های مسکونی وجود ندارد، اما رسم بر این است که مدیر ملک باید حداقل هفته ای یک نفر و اگر خانه بزرگ است دو نفر استخدام کند. این مشکل در برج ها و مناطق مسکونی متفاوت است و مدیران از افرادی در برج استفاده می کنند که از ابزارهای بسیار کارآمد و مدرن برای نظافت روزانه یا دو روزه استفاده می کنند. از آنجایی که نظافت ساختمان یک موضوع بسیار تخصصی است، انتخاب فردی می تواند بسیار سخت باشد، اما امروزه به لطف گسترش خدمات اینترنتی، دسترسی به پیمانکاران مجرب در ایران که می توانند ساختمان های ما را نظافت کنند، بسیار آسان شده است. مدیران می توانند با کمک نرم افزارهای مختلف از بهترین تیم برای این کار استفاده کنند.

نکاتی که باید در مورد نظافت ملک بدانید

یکی از ساده ترین راه ها برای تمیز نگه داشتن ساختمان و مراقبت از آن، کمک گرفتن از یک شرکت خدماتی است که می تواند در همه چیز به شما کمک کند. شما می توانید با آنها کار کنید و نیروی خدماتی را بر اساس نیاز خود آموزش دهید. از آن برای نظافت ساختمان استفاده کنید و در صورت تمایل می توانید با یک شرکت خدماتی برای همکاری با نیروهای ویژه نظافت و خدمات و همکاری دائمی با آن قرارداد ببندید.

نکاتی که باید در مورد بهداشت ساختمان بدانید

اما اگر نمی‌خواهید برای این کار از کسی کمک بگیرید، می‌توانید خودتان ساختمان را نیز تمیز کنید، اما به یاد داشته باشید که بهداشت محیط نقش مهمی در سلامت انسان دارد، بنابراین باید به طور منظم ساختمان را تمیز کنید. زیرا نظافت آپارتمان ها و ادارات می تواند سلامت عمومی را بهبود بخشد و رفاه خانواده ها را ارتقا دهد. اما چیزی که باید بدانید این است که فرآیند نظافت به تمیز کردن داخل ساختمان محدود نمی شود. بله، نظافت پله ها و فضاهای مشترک باید رعایت شود. اولین جایی که هنگام ورود به ساختمان می بینید. قسمت های مشترک و پله ها. تمیز نبودن پله ها و فضاهای مشاع، نشانه عدم نظم و آرامش در ساختمان ها و خانه های پیچیده است، بنابراین باید به این قسمت ها توجه ویژه ای داشت که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

نکاتی در مورد نظافت پله ها و فضاهای مشترک در ساختمان ها

اگر از خدمات نظافتی برای نظافت مکان هایی مانند پله ها و فضاهای مشترک استفاده می کنید، باید دقت داشته باشید که خدمات نظافتی را از یک شرکت معتبر و با شهرت انتخاب کنید تا کار را به خوبی انجام دهید. اصولا شرکت خدماتی از کارگران با ضمانت استفاده می کند و می تواند طبق نیاز شما کارگر خانم یا آقا را به محل اعزام کند، در واقع نظافت راه پله سخت ترین قسمت نظافت منزل است و شاید کار ساده به نظر برسد اما باز هم سختی های خود را دارد برای نظافت راه پله ها و فضاهای مشاع به وسایلی مانند سطل، جارو، دسته تی، حوله، موپ، شیشه پاک کن، روزنامه و ... نیاز دارید.

مراحل نظافت پله ها و قسمت های مشترک نیز به همان صورت است که معمولاً با جارو کردن پله ها از طبقه بالا به طبقه پایین شروع می شود. سپس پارکینگ و حیاط را جارو می کنند. رنگ آمیزی پله ها و نرده های ساختمان از طبقات بالا شروع شده و به سمت پایین ادامه می یابد. برای شستن پله ها بهتر است از سطل و حوله مرطوب استفاده کنید و آب را مستقیم نریزید، زیرا باز هم دیواره های پایین پله ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت تمام پله ها را خشک می کند تا جایی که ردی باقی نماند. آب باقیمانده

تمام مراحل باید از طرف های مختلف کاملا تمیز شوند. ظرفی که باید پر از آب شود و برای تمیز کردن فلز راه پله استفاده شود باید همیشه تمیز باشد. اگر برای این کار از سطل مشکی استفاده کنید، آب پس از خشک شدن، لکه ای روی فلز باقی می گذارد. شیشه راه پله نیز باید به خوبی تمیز شود. در صورت امکان داخل و خارج ساختمان البته نباید از لبه های پنجره ها غافل شد و این قسمت ها جزء نظافت پله ها محسوب می شوند. بنابراین باید به تمیزی آنها توجه کنید.

برای نظافت راه پله ها و قسمت های مشترک خانه، قبل از هر کاری باید پاک کننده های مناسب را تهیه کنید. در انتخاب مواد شوینده باید به محصولاتی که در خانه استفاده می شود توجه کنیم و بر این اساس باید از شوینده ای استفاده کنیم که به مصالح ساختمانی آسیب نرساند. از بین بردن سنگ های ساختمانی و از بین بردن رنگ و صیقل دادن سنگ ها و سفال ها و بدون اینکه بدانید مجبور خواهید شد با پرداخت هزینه های زیادی برای کف سازی خانه این کار را انجام دهید.

نکاتی برای پاکسازی پارکینگ ساختمان

به طور کلی، همه افراد از صابون برای شستن فضاهای مشترک و محل زندگی استفاده می کنند. گاهی اوقات لکه های روغن روی زمین وجود دارد، بنابراین در صورت لزوم می توانید از مواد شوینده و سفید کننده برای پاک کردن لکه های روغن از پارکینگ استفاده کنید. می توانید با استفاده از برس لکه ها را بهتر تمیز کنید و در نهایت با شلنگ کل محل را بشویید. شستشوی کف مخفی شده در راه پله و موارد متداول عبارتند از: ابتدا کل پارکینگ شسته شود، پس از خشک شدن، کل قسمت با شلنگ یا سطل پر آب و سپس با آب شسته شود. در اسکله باید به چاه منتهی شود.

نکاتی برای نظافت پارکینگ ساختمان

نکته: در پارکینگ هایی که قسمت هایی از پارکینگ به دلیل روغن کاری روغن کاری می شود. قبل از خیس شدن پارکینگ باید محلول غلیظی از آب و جزر و مد تهیه کرد و محل چرب را با T چند بار بمالید تا لکه از بین برود. البته ممکن است این فرآیند به طور کامل لکه را پاک نکند، اما نقش مهمی در پاکسازی آن دارد.

نکاتی برای نظافت تجهیزات الکتریکی در ساختمان

در مورد نظافت درب و حیاط گاراژ که برای کنترل از راه دور استفاده می شود و هر یک از تجهیزات برقی ساختمان، باید همه جوانب احتیاط را در نظر گرفت. زیرا اگر آب به آنها برسد، می تواند خطرناک باشد. بنابراین از یک پارچه مرطوب و یک سطل آب و صابون برای تمیز کردن این قسمت ها استفاده کنید. البته هنگام تمیز کردن دوربین ها و سوئیچ های درب نوری دقت بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که هرگز روی درب گاراژ و درب پاسیو آب نپاشید، زیرا تجهیزات الکتریکی روی درها یا نزدیک آن به هیچ وجه نباید خیس شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم این کار علاوه بر خطر و احتمال برق منجر به از بین رفتن این تجهیزات نیز می شود.

در ساختمان های دارای آسانسور، درب آسانسور باید تمیز و بدون لکه باشد. درب آسانسور داخل و آینه را به همراه کف آسانسور کاملا تمیز کنید. هر گونه لکه روی آسانسور و شیشه در محوطه و قسمت های مشترک بسیار نمایان و نامناسب است. بنابراین در تمیز کردن این قطعات باید بسیار مراقب باشید.

نکاتی برای تمیز کردن سقف ساختمان

تمیز کردن سقف ابتدا باید کل قسمت سقف را پاک کنید. سپس از شیلنگ آب برای تمیز کردن کل منطقه استفاده کنید. از تاید و وایتکس یا مواد شوینده دیگر استفاده نکنید زیرا ممکن است به عایق سقف آسیب برسانند. به طور کلی هنگام نظافت ساختمان نکات زیر را در نظر داشته باشید. همچنین می توانید لیستی برای نظافت ساختمان خود تهیه کنید. این بدان معناست که شما باید مراحل روشن و آسانی را دنبال کنید. زیرا ما این لیست را در زیر برای شما فراهم کرده ایم:

1. تمیز کردن پله ها از درب پشت بام تا درب پارکینگ

2. شستشوی درب ورودی ساختمان و پارکینگ.

3. پارکینگ و نظافت حیاط

4. نظافت و ضد عفونی نرده ها

5. تمیز کردن کلید و پریز داخل پاها

6. تمیز کردن تمام درهای داخل پله ها

7. داخل کابین آسانسور (در صورت وجود آسانسور) را تمیز کنید.

8. پنجره ها و درزهای پنجره را تمیز کنید.

برای نظافت ساختمان به چه وسایلی نیاز است؟

به طور کلی برای نظافت ساختمان یا محیط های دیگر به ابزارهای ساده و ابتدایی نیاز دارید که همگی به راحتی در دسترس هستند و باید این ابزارها را با توجه به فرآیند نظافتی که دوست دارید تنظیم کنید که تعدادی از آنها در زیر آمده است. گفته ایم:

برای نظافت ساختمان به چه وسایلی نیاز است؟

1. سه راهی و جارو

جارو و جارو یکی از قسمت های اصلی نظافت کف، حیاط و پله ها، قسمت مشترک و پارکینگ ساختمان می باشد. بهترین روش برای نگهداری جارو این است که پس از استفاده آن را با آب گرم و صابون بشویید و در نهایت با تکان دادن و نوشیدن آب فراوان آن را خشک کنید.

2. زلزله

دستگاه پخش گرد و غبار وسیله ای است که برای انتقال گرد و غبار و زباله از زمین به داخل سطل استفاده می شود. اگر گرد و غبارگیر علائم سایش و خوردگی را نشان داد، باید تعویض شود

3. پارچه مایت گرد و غبار

توجه داشته باشید که پارچه ای که می خواهید برای اسپری استفاده کنید باید بدون رنگ باشد. به طوری که سطح زمین با آنها کاملاً پاک می شود. برای گردگیری بهتر است از پارچه نخی استفاده کنید.

4. دستکش

یکی از نکاتی که هنگام نظافت و در تمام مراحل نظافت ساختمان باید رعایت کنید. استفاده از دستکش علاوه بر محافظت از دست ها در برابر مواد شیمیایی، از باقی ماندن اثر انگشت روی سطوح جلوگیری می کند. هنگام انتخاب دستکش، نوع لاستیک را انتخاب کنید. این دستکش ها برای استفاده با آب و مواد شوینده بسیار قوی تر هستند.

هنگام استفاده از مواد شیمیایی و شیمیایی برای تمیز کردن خانه، این سه نکته را در نظر داشته باشید:

1. هنگام استفاده از هر نوع شوینده باید از دستکش و ماسک مناسب برای پیشگیری از بیماری های پوستی و تنفسی استفاده شود.

2. دور نگه داشتن مواد شوینده نیز مهم است، زیرا اکثر محصولات امروزی به دلیل نداشتن بو و رنگ مشابه محصولات روزمره ما هستند. تمام تلاش خود را بکنید تا این مواد را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

3. استانداردها و دستورالعمل های ایمنی ارائه شده توسط سازنده بر روی برچسب محصول را بخوانید و مطابق با آن عمل کنید.

5. زور

در خدمات نظافت منزل از سطل برای نگهداری محلول نظافت و آب شستشو استفاده می شود. هنگام تمیز کردن خانه، سطل باید بزرگتر از پیراهن باشد.

مشکلات نظافت ساختمان

اگرچه خیلی ها فکر می کنند نظافت ساختمان یکی از کارهای ساده است و هرکسی می تواند این کار را انجام دهد، اما باید بدانید که این کار چندان آسان نیست و یک امر بسیار تخصصی است. بنابراین مدیران هنگام انتخاب فرد برای نظافت باید به موارد خاصی توجه کرده و سپس به کار گیرند. در این بخش با شما چالش های اصلی این موضوع را مورد بحث قرار می دهیم.

تمیز کردن پارکینگ به تجهیزات خاصی نیاز دارد، به خصوص اگر روغن وجود داشته باشد

در صورت وجود گل و لای در خلوت این قسمت باید با دقت کافی تمیز شود

پاک کننده نباید دوربین را لمس کند و قطعات آن را عوض کند

به هیچ عنوان نباید از جوهر مبتنی بر نمک روی کاشی ها استفاده کرد

در بستن لوله ها بسیار مراقب باشید

در همکاری با شرکت های خدمات نظافت منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می خواهید از شرکت های خدماتی کمک بخواهید تا محل خود را تمیز کنند، اولین قدم این است که از هویت و اسناد محرمانه شرکت نظافت و تیم هایی که به آنها اعزام می شود کاملاً مطمئن شوید. از آنجایی که این افراد وقتی برای نظافت منزل مشتری مراجعه می کنند به هر قسمت از خانه و ساختمان دسترسی دارند، ورود افراد غریبه به خانه شما برای اطلاع از سابقه و هویت فرد امری طبیعی است. او قطعا به خانه خواهد رفت.

اگر یک نظافتچی به خانه شما آمد و احساس کردید که مهارت کافی ندارد یا نمی تواند خانه را مطابق میل شما تمیز کند، ظرف یک ساعت به شرکت نظافتی اطلاع دهید و درخواست تعویض دیگری کنید. شرکت های نظافتی موظفند در اسرع وقت نسبت به تعویض پرسنل خود و اعزام نظافتچی دیگری جهت نظافت منزل شما اقدام نمایند و به عنوان آخرین نکته در این خصوص، تهیه لوازم نظافت بر عهده متقاضی می باشد. قبل از رسیدن نظافتچی به ساختمان، واشرها و ابزار مورد نیاز برای نظافت را تهیه کنید.

مطالعه مقاله کامل: https://avalsafiresalamat.com/نیروی-خدماتی/

[ بازدید : 100 ]

[ شنبه 3 تير 1402 ] 11:02 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]