تفاوت بین مایکروفر، مایکروویو و سولارادیم


اکنون چندین سال است که به صورت مخفیانه وارد آشپزخانه ما شده است. اگر قصد خرید یکی از این سه وسیله آشپزخانه را دارید، باید تفاوت بین مایکروفر، مایکروفر و سد خورشیدی را با نمایندگی رسمی خدمات لوازم خانگی بوش در ایران بدانید.


در این مقاله قصد داریم این سه محصول و عملکرد آنها را معرفی کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید که کدام وسیله در آشپزخانه شما خالی است. ادامه این مقاله تفاوت بین مایکروویو و پریز خورشیدی را به شما می گوید، پس آن را از دست ندهید.

مایکروویو چیست؟

تفاوت اجاق مایکروویو و پنل خورشیدی

مایکروفر در واقع یک اجاق کوچک در آشپزخانه است. با اجاق مایکروویو می‌توانید کیک و پیتزا بپزید، گوشت‌ها را کبابی کنید و وعده‌های غذایی از قبل آماده شده را در کمترین زمان گرم کنید.

تمامی این کارها با کمک مگنترون و عناصر داخلی دستگاه انجام می شود. وقتی مایکروفر را روشن می کنید، عناصر گرم می شوند و حرارت را در سراسر فر پخش می کنند تا غذا در همان درجه حرارت بماند. در کناره مایکروفر دکمه ها و درجه هایی برای تنظیم زمان فر، تعیین نوع پخت و تنظیم دما وجود دارد.

مارک های مختلف اجاق های مایکروویو ممکن است ویژگی های خاصی داشته باشند.

مایکروویو چیست؟

تفاوت مایکروویو و مایکروویو تفاوت مایکروویو و مایکروویو

اگر به تصویر مایکروویو نگاهی بیندازید، خواهید دید که چقدر شبیه به هم هستند. بنابراین کاملاً قابل درک است که کاربران این دو دستگاه را یکسان بدانند. عملکرد آنها نیز تا حد زیادی یکسان است. هر دو دستگاه قابلیت گرم کردن، پختن و شروع پخت و پز را دارند. همچنین هر دوی آن ها به کمک دکمه های کناری قابل تنظیم و کنترل هستند.

مگنترون اساسی ترین نقش را در امواج مایکروویو ایفا می کند. هنگامی که دستگاه روشن است و مگنترون فعال می شود، امواج مگنترون را با فرکانس 2450 مگاهرتز ساطع می کند. این امواج پس از برخورد به دیواره های دستگاه، دوباره به داخل غذا برگشته و مولکول های آن را از جای خود خارج می کنند. این حرکت به تدریج آنقدر شدید می شود که به یک میلیون بار در ثانیه می رسد. این گونه تغییرات دمای غذا را بالا می برد و در زمان کمتری طبخ و دوباره گرم می شود.

به یاد داشته باشید که درب دستگاه باید کاملا بسته و لولاهای آن سالم باشد تا این فرآیند انجام شود. اگر لولای در شکسته شود، مگنترون یا درب مایکروویو آسیب دیده باشد، فرآیند پخت و پز و گرم کردن کامل نمی شود.

تفاوت بین مایکروفر و مایکروفر چیست؟

قابلیت هایی که اغلب در مایکروویو قرار می گیرند بیشتر از قابلیت های مایکروویو است.

در مایکروویو غذا بهتر پخته می شود (اصطلاحاً قلب پخته می شود) و امواج استفاده شده در مایکروویو به عمق غذا نفوذ نمی کند.

زمان پخت در مایکروفر بیشتر است.

یکی دیگر از تفاوت های مایکروفر و مایکروفر در نحوه تولید گرما است. درست است که در هر دو دستگاه مگنترون نقش مهمی در تولید گرما دارد، اما مایکروویوها اساساً با استفاده از امواج گرما گرما تولید می کنند و اجاق های مایکروویو بیشتر به جسم وابسته هستند.

شباهت مایکروفر و مایکروفر

اکنون که تفاوت بین مایکروفر و مایکروفر را می دانید، باید شباهت های آنها را نیز بدانید.

می توان گفت که هر دو دستگاه زیر قیمت یکسان قرار می گیرند. پس بهتر است محصولی را خریداری کنید که دقیقا نیاز شما را برآورده کند.

مگنترون ها نقش برجسته ای در هر دو دستگاه دارند.

از هر دوی آنها برای پخت و پز، گرم کردن و ذوب کردن استفاده می شود.

سولاردم چیست؟ تفاوت بین سولاردام و مایکروفر

سولاردم چیست و چه کاربردی دارد؟ لوازم جانبی ماکروویو بوش  

سولاردام یا سولاردام وسیله دیگری است که برای درک تفاوت بین مایکروفر، مایکروفر و سولاردام باید بدانید.

SolarDem ترکیبی از مایکروویو و گرمایش است که توسط ال جی اختراع شده است. شاید روش پخت در سولاردام دقیقاً مشابه مایکروویو باشد، اما در آن از عناصر نوری استفاده شده که قابلیت دما و نفوذ بالا را دارند و این مهم ترین تفاوت مایکروویو و سولاردام است.

سیستم مگا گرمایش هالوژن و سرامیک غذا را از همه طرف حتی تا پایین گرم می کند. یکی دیگر از تفاوت های مایکروفر و سولاریوم، شکل سبد دستگاه است. محفظه آشپزی سولاریوم برخلاف اجاق های مایکروویو و مایکروویو که مربعی شکل هستند مانند یک استوانه است.

Solardom انرژی بیشتری مصرف می کند و سریعتر از اجاق مایکروویو پخت می کند.

تفاوت دیگر مایکروفر با سولاردم در محتویات سینی و موقعیت دکمه هاست. در سولاردوم از سینی های آهنی و سرامیکی استفاده می شود اما سینی های استفاده شده در مایکروفر پیرکس هستند. کلیدها و دکمه های مایکروویو و مایکروویو در سمت راست دستگاه قرار دارند و درب از سمت راست باز می شود. در Solardome یک دکمه در بالای دستگاه ایجاد می شود و باید آن را از بالا بچرخانید.

نتیجه

همانطور که می بینید این سه دستگاه از نظر ظاهری و عملکردی بسیار شبیه به هم هستند که باعث سردرگمی کاربران می شود و تفاوت های جزئی آنها را متمایز می کند. در این مقاله سعی کردیم هر سه دستگاه را تست کنیم و تفاوت آنها را توضیح دهیم تا بتوانید محصولی متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

[ بازدید : 573 ]

[ پنجشنبه 16 شهريور 1402 ] 9:46 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]