چگونه در پارک طالقانی تهران در 60 دقیقه پیشرفت کنیم


سورتمه توچال طولانیترین سورتمه در ایران است که طول 1420 متر میرسد و امنیت آن هم توسط TUV آلمان تایید شده است. سرعت سورتمه قابلکنترل است و تا ۴۰ کیلومتر در ساعت میتوانید آن را افزایش دهید. حال تصور کنید خودتان جزو بازیکنان این بازی هستید، در وسط زمین فوتبالدستی ایستاده و منتظرید تا داور سوت شروع بازی را بزند. اگر در تهران زندگی می کنید کار سختی برای رسیدن به عمارت مسعودیه ندارید. ساختمان اربابی یا برج خانه موزه مقدم تهران همان بخشی است که برای همسر دکتر ساخته شده است. در این زمان تصاویری از افرادی مانند دکتر حسابی، ملکالشعرای بهار و … این سافاری در دریاچه چیتگر قرار دارد. از تفریحات و دیدنیهای این پارک میتوان به پیادهروی در فضاهای سنگفرش، سینما، آمفیتئاتر آب و آتش با ۳۷۰ نفر ظرفیت، قسمت ورزشی با امکانات دوچرخهسواری و اسکیتسواری، فودکورت، پل ابریشم (این پل بوستان بنادر را به گنبد مینا میرساند و روبهروی پارک آب و آتش قرار دارد)، فانوس دریایی (بوستان آب و آتش را از بوستان بنادر جدا میکند)، پل طبیعت (پارک آب و آتش و طالقانی را از روی اتوبان مدرس به یکدیگر متصل میکند)، گنبد مینا، لانه کبوتر، امکان کالسکهرانی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و فضای سبز اشاره کرد.منبع عکس: گوگل مپ. در هر طبقه، فضای سبز، شیر آب و آلاچیق تعبیه شده است تا نفسی تازه کنید و دوباره به مسیر ادامه دهید. این پارک قدیمی و سنگی از آلاچیق های زیبا و فضای سبز مناسبی برخوردار است که به شما امکان عکس برداری در میان فضا سبز را می دهد. این پارک با جاذبههای گوناگون و امکانات متنوع، گزینهای مناسب برای قدمزدن و پیادهروی در هوای پاک و گذران اوقات فراغت است.در بدو ورود به بوستان طالقانی یک حوضچه سنگی زیبا به چشم میخورد.

Amusement Park Toys Collections این مکان به دور از هرگونه آلودگی شهری است و هوای پاک و مناظری که دارد باعث شده تا خلوتگاهی باشد تا افراد برای دوری از استرس، مدتی را با آرامش در این مکان سپری کنند. والدین بههمراه فرزندان دلبندشان میتوانند در این مکانها با انجام تفریحات متنوع، یک روز خاطرهانگیز و هیجانانگیز را سپری کنند. در سرزمین لیلیپوت پدرها و مادرها نیز میتوانند به بازی مهیج فوتبالدستی بپردازند و در کنار فرزندان دلبندشان یک روز بهیادماندنی داشته باشند. منبع عکس: اینستاگرام فوتبال انسانی اکباتانبدون شک افراد زیادی در کودکی و نوجوانی و حتی در سنین بالاتر بازی مهیج فوتبالدستی را امتحان کردند. حتی رضاشاه نیز دربند را برای ییلاق انتخاب کرده و کاخ تابستانه خود را در این منطقه بنا کرد. این بنای تاریخی، به جامانده از زمان قاجار است که از نظر تاریخچه و معماری ارزش بالایی دارد و جزو زیباترین خانههای قدیمی تهران به شمار میرود. سردار افخمی استاد دانشگاه تهران بوده و جزو پیشگامان معماری مدرن ایران محسوب می­شد. یکی از بهترین مکانها در تهران برای پرداختن به تفریحات آبی، اپارک است. این شهربازی در طبقه دوم مجتمع کوروش مال قرار دارد و یکی از مدرنترین شهربازیهای پایتخت محسوب میشود.در شهربازی ژوپیتر ۱۱۰ دستگاه بازی وجود دارد.

توپ مروارید نیز در این میدان قرار داشت. 8- خیابان ولیعصر طولانیترین خیابان خاورمیانه، در این شهر قرار دارد. این بازار در منطقه شمیرانات، مابین دو محله سرپل و تجریش قرار دارد. این باغ بزرگترین باغ گیاهشناسی خاورمیانه و از لحاظ وسعت یکی از ۱۰ باغ گیاهشناسی برتر جهان به شمار میرود.در باغ گیاهشناسی مجموعهای از گیاهان بومی و غیربومی کشت شدهاند و محل ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض محسوب میشود. محل این موزه یکی از ساختمانهای دوره پهلوی بوده که در سال ۱۳۷۲ توسط شهرداری تهران به موزه حیات وحش تبدیل شده است.در موزه تاریخ طبیعی دارآباد نمونههای زیستی متنوع از ایران و جهان در هشت سالن مجزا به نمایش گذاشتهاند که این سالنها عبارتاند از شمال ایران، مرکز و جنوب ایران، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی، آفریقا، آبزیان و خزندگان، زمینشناسی، حشرات و گیاهشناسی.در موزه دارآباد پنج راسته از پستانداران شامل ۲۶ گونه از خرگوشها، جوندگان، گوشتخواران، فردسمان و زوج سمان در معرض نمایش قرار دارند. باغ رباتیک با هدف گسترش و آموزش علم رباتیک به کودکان و نوجوانان زیر نظر قهرمانان رباتیک جهان اداره میشود.در باغ رباتیک کودکان میتوانند تجربه بازی با رباتهای مختلف را داشته باشند. اقیانوس پارک که با طراحی جالب خود از جاهای دیدنی تهران به شمار میرود، تمام ردههای سنی بهویژه کودکان و نوجوانان را جذب میکند.در سالهای اخیر فضاهای آموزشی در سراسر دنیا دچار تغییر و تحول شده و یادگیری همراه با سرگرمی و تفریح، جایگزین آموزش تئوری شده است. از جمله مکانهای تفریحی و سرگرمی تهران میتوان به شهربازی سرپوشیده شهر شادی یا فان لند اشاره کرد. بام تهران یکی از معروف ترین مکان های دیدنی و تفریحی تهران به حساب می آید که در مجموعه ورزشی توچال قرار گرفته است، کمتر کسی را می توان یافت که نام این مکان تفریحی را نشنیده باشد، امروزه با توجه گردشگران به بام تهران، جاذبه های تفریحی و امکانات رفاهی بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است، از انواع آن ها می توان به تله کابین، زیپ لاین، سورتمه، سینما 5 بعدی، بانجی جامپینک، صخره نوردی، فودکوردت، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و خودپرداز اشاره کرد.

این بازار به دلیل اینکه در نزدیکیایستگاه مترو تجریش نیز قرار دارد به مترو بازار تجریش نیز شناخته میشود. برای اینکه با مترو به خانه موزه مقدم بروید باید در یکی از ایستگاه های حسن آباد و یا دانشگاه امام علی ( ع) پیاده شوید و کم تر از ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید تا به این موزه برسید. ماشینتان را پارک کنید و باقی مسیر را پیاده بروید. قرارگیری پارک در کنار بوستان نوروز و بوستان بنادر هم مجموعه کاملی به وجود آورده است. مرتفعترین پرچم ایران، در بوستان طالقانی قرار دارد. مدرسه جدید برای ۹۰۰ دانشآموز سطح راهنمایی طراحی شده و قرار است فضاهایی نیز برای مرکز اجتماعی، سالن تئاتر، ورزشگاه، کتابخانه، کلینیک سلامت و یک پیست اسکیت را در بر گیرد، ضمن اینکه کارگاههایی آموزشی و چند رستوران در آن تعبیه خواهد شد. این پارک همچنین از امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی متنوعی مانند مدرسه طبیعت، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری و زمین بادبادکبازی برخوردار است.منبع عکس: گوگل مپ. همچنین بسیاری ساعتهای آفتابی، مکانیکی و آبی را میتوانید در این موزه ببینید و بشناسید. بعد از احداث سر در باغ ملی، متاسفانه دو ساختمان مربوط به شرکت نفت ایران و انگلیس و اداره پست بلدیه در مجاورت این سر در ساخته شدند.

این پارک ۵۵ هزار متر مربع زیربنا و امکان پذیرایی همزمان از سه هزار نفر را دارد.اپارک دارای ۱۹ سرسره مجزا برای سنین مختلف است که توسط شرکت کانادایی به نام White water طراحی شدهاند. این تجربه استثنایی را در باشگاه پاس اکباتان میتوانید تجربه کنید.فوتبال انسانی شبیه بازی فوتبالدستی است با این تفاوت که بازیکنان آن انسان هستند. این طبقه ۱,۴۵۰ متر مربع مساحت دارد و دیوارهای آن با شیشه پوشانده شده است.طبقه دوم پل طبیعت وسعتی برابر ۲,۸۷۰ متر مربع دارد و با وجود نیمکت در نقاط مختلف آن، محل دنجی برای استراحت و رفع خستگی است. دربند در تابستان با هوای خنک و مطبوعش گردشگران را جذب میکند و در زمستان با برفی که کوهها را سپیدپوش کرده و لباسی یکدست سفید بر تن درختان پوشانده است. قله شاهنشین با ۳۸۰۰ متر ارتفاع از محبوبترین نقاط برای کوهنوردان در تهران به شمار میآید. رودخانه، جنگل، پناهگاه پلنگ چال، قله چین کلاغ و رستوران های درکه از دیگر جذابیتهای این منطقه هستند.۱۷. سر در این باغ و عمارت با نام میراث فرهنگی قابل مشاهده است و باعث شده این اثر هنری خاص و معماری اروپایی از نظرها دور بماند. این پل با طراحی زیبا و منحصربهفرد، بهعنوان نخستین پل غیرخودرویی ایران و یکی از بزرگترین پلهای غیرخودرویی خاورمیانه شناخته میشود.منبع عکس: blog.rahbal.com؛ عکاس: نامشخصپل طبیعت، سازهای کاملا سازگار با محیط زیست است. از دیدنیهای پارک پردیسان میتوان به مرکز بازپروری حیات وحش، موزه ملی آب، سینمای محیط زیست پردیسان و موزه تنوع زیستی اشاره کرد.

از میان آنها میتوان به یک صدف بزرگ، وال، لاکپشت چرمی، پلاتیپوس، خرچنگ و گراز دریایی اشاره کرد.ماکت لاکپشت و یک کوسه معلق در کنار دریاچه و همچنین یک کشتی غرقشده در میان دریاچه از سوژههای عکاسی مجموعه است که تنها توسط عکاسان مجموعه میتوانید با آنها عکس بگیرید. همچنین با استفاده از اتوبوسهای مسیر راهآهن-پارک وی یا راهآهن-تجریش میتوانید به موزه خانه مقدم دسترسی داشته باشید. بچهها با استفاده از خلاقیتشان برای هر یک از آنها یک داستان میسازند و با این کار در تخیلات خود فرو میروند. این بخش مهارتهای دستورزی، خلاقیت و تجربه گری کودکان زیر چهار سال را تقویت میکند. ساختبازیا چهار بازی مهندس ساختمان، مهندس مکانیک، مهندس برق و آشپز خلاق دارد و درک فضایی کودکان را میسنجد. منبع عکس: iranak.org؛ عکاس: نامشخصایرانک، با هدف شناساندن زندگی کودکان در سیر تاریخ و با تهیه شناسنامه کامل برای تمام اشیا و اسناد، موزهای مجازی در برابر دیدگان بازدیدکنندگان قرار داده است. پل طبیعت یکی از نمادهای مدرن شهر تهران است و در منطقه عباس آباد قرار دارد. پل طبیعت، بهعنوان یکی از نمادهای شهر تهران، یک پل پیادهرو است که با گذر از روی بزرگراه مدرس، بوستان آب و آتش و پارک طالقانی را به یکدیگر متصل میکند. منظره زیبایی که از روی این پل مشاهده میشود شامل چشماندازی از پارک طالقانی، فانوس دریایی پارک بنادر، برجهای آتش پارک آب و آتش، بنای گنبد مینا و بزرگراه مدرس هستند.

در این کافه کودکان میزبان خانوادهها هستند و تجربه آشپزی و شیرینیپزی را دارند.منوی کافه کودک غذاهای مناسب کودکان را شامل میشود که توسط متخصصان تغذیه طراحی شدهاند البته برای بزرگسالان نیز غذاهایی در این منو دیده میشود. البته این تمام ماجرا نیست. این بام در واقع توی پیست اسکی توچال واقع شده و از طریق ولنجک میتونی به اون برسی. از بام سبز نهتنها میتوانید به تماشای چشمانداز زیبای تجریش و اطراف آن بپردازید، بلکه بهلطف وجود رستوران در این قسمت، غذای موردعلاقهتان را در فضایی فوقالعاده نوش جان کنید.۱۴. منبع عکس: اینستاگرام کیدزگاردنخانه کودک باملند یا شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن در مرکز خرید بام لند و در ضلع شرقی دریاچه چیتگر قرار دارد. وجود مراکز تفریحی و سرگرمی همچون پارکها و شهربازیها این فرصت را در اختیار کودکان قرار میدهد تا در کنار همسالان به بازی و تفریح بپردازند و هیجان و انرژی خود را تخلیه کنند.خوشبختانه در شهر تهران مراکز سرگرمی فروانی وجود دارد. این پارک با شبیهسازی فضای واقعی از دریاها و موجودات دریایی، شگفتیهای زیر آب را به نمایش میگذارد و مفاهیم علمی را در قالب سرگرمی و تفریح به بازدیدکنندگان آموزش میدهد. این شهربازی دو هزار متر مربع مساحت و ۱۱۵ بازی مهیج دارد و محیطی سرگرمکننده برای کودکان و خانوادهها محسوب میشود.در کنار انواع وسایل سرگرمی کلاسهای آموزشی بههمراه بازی مانند نقاشی و سفالگری نیز در فان تایم برگزار میشود. دکور این مجموعه با سازههای چوبی و طبیعی ساخته شده است.زمین ماسه، ماسه نوری و شکلپذیر، آشپزخانه و سوپرمارکت، نجاری و تعمیرگاه، طنابنوردی، صخرهنوردی و ترامپولین از بازیهای سندلند هستند. به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به اهمیت، جایگاه و قدمت ویژه فعالان و صنف کیف و کفش در طول سالیان گذشته در اشتغالزایی و کمک به رشد تولید ناخالص داخلی به بازدید دو هفته گذشته خود از بازار کیف و کفش تهران اشاره و تأکید کرد: اقدامات و جلسات انجام شده طی دو هفته گذشته برای حل مشکلات این صنف مهم، نشانگر توجه و اهمیت دولت به بخش هایی از صنعت کشور با نرخ اشتغالزایی بالا است که باید هر چه سریعتر مشکلات باقیمانده در خصوص کسبه پاساژ سوخته و مشکلات تولیدی در این صنف حل شود.

تیم ما شاخه شرقی را انتخاب کرده، بعد از رسیدن به آخرین باغ در ارتفاع حدود ۲۳۰۰ متری، برفکوبی سنگین روی یال را شروع کرد.این یال طولانی در ابتدا شیب زیادی دارد که بعد از رسیدن به گردنهای کوتاه، با شیب کمتری به طرف ارتفاعات بالا ادامه پیدا میکند.باید توجه کرد صخرههایی در ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری در میانه این یال قرار دارند که عبور از آنها در فصل زمستان دقت لازم را طلب میکند.در ساعت ۸:۰۰ صبح، بعد از پشتسر گذاشتن حدود یک ساعت «باد شدید و سرد» به صرف صبحانه پرداختیم.حدود ساعت ۱۰:۳۰ با رسیدن به صخرهها، تیم را به ناچار به دو قسمت تقسیم کردیم. تله کابین به صورت پیوسته مسافرین را در ایستگاه اول در ارتفاع 1900 متری تا ایستگاه 7 در ارتفاع 3680 متری بالا ببرد. مسیر کوهپیمایی هم از ایستگاه اول شروع و تا قلۀ توچال ادامه مییابد. فعالیت موزه پهلوی تا سال ۱۳۵۷ با این عنوان ادامه داشت و سرانجام موزه کاخ مرمر در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۷ خورشیدی بهعنوان یک آثار مهم ملی کشور ایران با شماره ثبت ۱۶۰۶، به ثبت رسید. پارک نیاوران با داشتن امکانات متنوع تفریحی و ورزشی، فضایی مناسب برای تفریح کودکان، نوجوانان و خانواده ها محسوب می شود. از بهترین پارک های کودکان تهران میتوان به موزه تاریخ طبیعی دارآباد، هیومن پارک، باغ کتاب، باغ رباتیک، پارک ژوراسیک، پارک آب و آتش، موزه عروسکهای ملل، آبشار تهران، پارک ارم، اُپارک، خانه کودک باملند و باغ پرندگان اشاره کرد.امروزه بازیهای رایانهای به بخش جدایی ناپذیری از دنیای کودکان و نوجوانان تبدیل شدهاند. طول پارچه پرچم ۱,۰۰۰ متر در ارتفاع ۱۵۰ متر است.از امکانات پارک طالقانی تهران میتوان به مسیرهای پیادهروی، دستگاههای ورزشی، زمینهای ورزشی (بسکتبال و والیبال)، میزهای پینگپنگ، میزهای شطرنج، زمینهای بازی کودکان، آلاچیق، باربیکیو، نیمکت، بوفه، کافه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ و نگهبانی اشاره کرد.

اَبیس، رالی شیب، ابر شیب، اُپیچ، اُرنگ، آکوالوپ، استخر موج، بومرنگ، جزیره الوپیا، جکوزی، رودخانه خروشان، گردالوپ و گوگولیا سرسرههای اپارک هستند.عکاسی، اسپای، فست فود، کافه، جویس بار، رختکن مجزا مخصوص آقایان و بانوان، کمدهای قفل دار، پارکینگ و فروشگاه از امکانات جانبی اپارک به شمار میروند. سپس از خیابان مقدس اردبیلی عبور کرده و در کوچه عروضی به پارکینگ میرسید. با مترو: با پیاده شدن در ایستگاه ملت خط ۲ مترو و خارجشدن از ایستگاه به خیابان اکتابان میرسید، عمارت موردنظر نیز در همین خیابان قرار دارد. این پیست از لحاظ امکانات دارای تله سیژ و بالابر می باشد، آن گونه که در نقشه پیست مشخص شده در قسمت های از این پیست مسیر بسیار سخت قرار دارد (قسمت دیواره دارای موگول ) که صرفا افرادی بهتر است این مسیر را انتخاب کنند که کاملا به اسکی کردن مسلط باشند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این کاخ به عنوان موزه هنرهای زیبا مورد استفاده قرار گرفته است. در اینگونه موزهها تنها اشیا در معرض نمایش قرار نمیگیرند، بلکه روایت اشیا یا پدیدارها و بازنمایی آنها، هرآنچه را که در موزه وجود دارد، به یکدیگر پیوند میدهد. تهرانگردی در شب لطف خودش را دارد. در منطقه 12 تهران در خیابان ناصر خسرو یک کوچه به نام کوچه مروی وجود داشته که امروزه در شمار یکی از جاهای دیدنی تهران قرار گرفته است.

منبع عکس: سایت باغ کتابباغ علم کودک در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد و در بلوک C و طبقه اول باغ کتاب قرار دارد. ۲ داستان درباره چگونگی ساخت این باغ وجود دارد که در قصه اول حسینعلی خان معیرالممالک همزمان با محمدشاه این عمارت را ساخته است و در روایت دوم این باغ همان زمینی بوده که محمدشاه قصد ساخت کاخی ییلاقی در آن را داشته و بعد در دوران ناصرالدین شاه به داماد او دوستمحمدخان معیرالممالک پسر دوستعلی خان به عنوان هدیه عروسی واگذار شده و محل مراسم ازدواج آنها هم در همان باغ بوده. در این سالن آثار بسیار با ارزش و چشم نوازی از دوران زندیه و قاجار وجود دارند که شامل شومینه ای قصر فیروزه کاخ فیروزه، سوگولی ناصرالدین شاه، طاقچه گچ بری دوران زندیه از اصفهان و… متأسفانه، اخیراً جوی آب زیبای این باغ توسط شهرداری با بتن پر شده و بخش عظیمی از جذابیت این محل از دست رفته است. اگر قصد دارید تا با خطوط تاکسی به این پارک برسید، می توانید از خط تاکسی میدان تجریش - دار آباد استفاده کرده و در جنب ساختمان شهرداری پیاده شوید و با کمی پیاده روی به این پارک دسترسی پیدا کنید. در کنار استفاده از شهربازی میتوانید بساط پیکنیک خود را در فضایی مناسب برپا کنید و اوقات فراغتتان را به خوشی بگذرانید.امکاناتی که مسئولان پارک ارم برای رفاه بازدیدکنندگان فراهم کردهاند، شامل غرفههای مواد غذایی، کافیشاپ، رستوران سنتی و رستوران جزیره، چهار تالار جهت برپایی مراسم مختلف و پارکینگی با ظرفیت پنج هزار خودرو است.۱۸.

در ابتدای ورود به مجموعه برای آمادهشدن ذهن و درک بهتر بازدیدکنندگان بهویژه کودکان، نمایش پنج دقیقهای از سفر به اعماق اقیانوس پخش میشود که راز خلقت دریاها و اقیانوسها و انواع موجودات دنیای زیر آب را به نمایش میگذارد. این مجموعه امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار گردشگران قرار میدهد. در بخشی از اقیانوس پارک، زبالههایی بازیافتی را میبینید که با نظم در کنار یکدیگر قرار گرفته است. ↑ «گفتگو با حسین امانت، و حسن جم سوار طراح بنام ایرانی ساکن ایتالیا. یعنی حتی اجناس مغازهها هم کاملاً یک بازار سنتی ایرانی را نشان میدهد. راستی ساختن این تکیه و حتی ایجاد سقف آن، به همت تعدادی از باغداران انجام پذیرفت. طراحی زیبای پارک در کنار کفپوشهای سنگی و جادههای جنگلی این باغ تجربهای بینظیر برای توریستها رقم میزند. عکاس: Mohsen Anisiدره کوهستانی درکه با قدمتی بیش از ۸۰۰ سال دارای بناها و آثار تاریخی چون مقبره امامزاده سید محمد والی از نسل امام سجاد، هاونهای سنگی تراشخورده و تنورهای سنگی، چند آبانبار و یک حمام است. نمیشود روزی را در یک مکان تاریخی بگذرانیم اما از زیبایی ها و نشانه های آن به بخشی از آداب و رسوم زمانه اش پی نبریم. نقل شده است که در گذشته ناصرالدین شاه بعد از اینکه زمین ها و ساختمان های آن ده را از صاحبان آن ها خرید شروع به تخریب و بازسازی این محله کرد . از این فضا نیز برای پذیرایی از دیگر مهمانان خاصه دربار استفاده می شد.

از جمله رستورانهای منطقه دربند می توان به موارد زير اشاره كرد. از دیدنیترین بخشهای اقیانوس پارک میتوان به بانک ژنتیک ماهیهای اندمیک ایرانی اشاره کرد. از دیگر بازیهای هیجانانگیز دهکده روشن میتوان به ادونچر یا ماجراجو اشاره کرد. در بخش مهندسی با ابزارها و وسایل مهندسی آشنا میشوند و کارهایی چون نحوه پنچری گرفتن چرخها را یاد میگیرند و مانند بزرگترها میتوانند نجاری کنند.روپ ادونچر یکی از بخشهای هیجانانگیز سرزمین رویایی به شمار میرود که شامل پل معلق ثابت، پل معلق متحرک و نردبان معلق است که برای کودکان بالای پنچ سال مناسب است. منبع عکس: اینستاگرام سرزمین لی لی پوتسرزمین رویایی لی لی پوت اولین شهر مشاغل ایران محسوب میشود. محله ای که جایگاه خاصی بین اهالی تهران برای تفریح و خوشگذرانی دارد و در نظرسنجیهای مختلف، اولین گزینه پیشنهادی مردم برای پذیرایی از میهمانان خارجی و شهرستانی، در پایتخت محسوب می شود. این پارک ۲۰۰ هکتار وسعت دارد و با آبوهوای مطبوع و فضای سبز و دلنشین میزبان اهالی پایتخت است. حجاری زیبایی بر این سنگ انجام شده که ناصر الدین شاه را به صورت تمام قد با شمشیری بر کمر به تصویر کشیده است. این پرچم عظیمالجثه با ۲۵۰ تن وزن، توسط برجی در پایین آن کنترل میشود. اگر از حل معما و ماجراجویی لذت می برید، تجربه این بازی را از دست ندهید و با دوستانتان یک تیم تشکیل داده و وارد عمق یک داستان واقعی شوید. در این پارک بیش از ۶۰ ماکت متحرک و کاملا روباتیک از دایناسورها و سایر جانوران و حیوانات در ابعاد بزرگ و واقعی بههمراه صدا و جلوههای ویژه به نمایش گذاشته شدهاند. هرچند به منظور بهبود دسترسی، پارک آب و آتش از طریق سایر پارکهای مجاور خود و پلهای واصل موجود نیز میسر است که همین یکی از ویژگیهای پراهمیت این پارک محسوب میشود. پل چوبی یا همان راه چوبی که در سراسر پارک مشاهده میشود، سوژه مناسبی برای عکاسی در این پارک است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تاکسی فرودگاه امام خمینی لطفا از سایت ما دیدن کنید.

[ بازدید : 3013 ]

[ سه شنبه 18 مهر 1402 ] 21:13 ] [ M89 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]